eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSpadki napiecia i duze roznice napiec pomiedzy fazami - problem › Re: Spadki napiecia i duze roznice napiec pomiedzy fazami - problem
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 8 Nov 2017 09:16:50 -0800 (PST)
    Subject: Re: Spadki napiecia i duze roznice napiec pomiedzy fazami - problem
    From: abomito <a...@w...pl>

    > Technicznie sprawę powinien załatwić falownik. Zapytaj na websystem.pl
    > Ja kupowałem u nich (do innego zastosowania). Potrafią doradzić, a ceny

    Autor wątku nie jest w stanie określić, jaki kabel est teraz położony, zgrubnie
    podaje 1 km. Jednak przy takiej długości i sporej mocy -tak ze 30 kW na fazę-nie da
    sie położyć kabla o takim przekroju, żeby nie było znacznych spadków napięcia.A
    jeszcze trzeba wziąć rezerwę mocy...
    Jedynym rozsądnym wyjściem jest budowa trafo i linii 15kV. Tyle, że ta inwestycja
    nigdy się energetyce nie zwróci, więc odwleka ją jak może.
    Stabilizatory nie są dobrym sposobem, bo zależnie od obciążenia nie będzie
    odpowiednich katów miedzy fazami.Dobry falownik może sprawę załatwić w sposób
    zadowalający-prąd, bo autor pójdzie z torbami.Tym bardziej, że główny kabel ledwo
    dyszy i przy większym obciążeniu po prostu się spali.
    I wtedy energetyka będzie musiała wysupłać parę groszy i zrobić porządek na szybko.
    ALE: to będą pieniądze z kupki na awarie..Normalnie nie ruszane.
    Tyle, że wcześnie i u was pewno coś się spali...