  • Data: 2010-10-15 23:59:37
    Temat: Re: Sprawnosc kotlow
    Od: "kiki" <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message
    news:i9alke$d0g$2@news.onet.pl...

    > Watpie zeby nam ktos odpowiedzial a szkoda...

    Mnie sie wydaje, że sprawność spalania jest średnio 90%.
    Z paliwa mającego ileś MJ/jednostkę mamy straty

    1. Straty idące w komin czyli gorąca para + gorący co2 + goracy N2 10% ?
    2. Straty przez obudowę 3-5%

    Czyli można przyjąć, że piec ma 90% ale też ogrzewa kotłownię samym sobą na
    co traci 3-5%.

    Zależy jak to liczyć. Podają 92% dla optymalnych warunków zasilanie/powrót a
    my sobie odejmujemy te dalsze 5% na straty obudową i wychodzi 85% idzie w
    wodę a właściwie 90%.
    Mnie grzeje też sam komin i parter i pietro w pomieszczeniach gdzie jest
    ściana z kominem. jest wyraźnie ciepła mimo wkładu z nierdzewki.
    Myślę że się nie mylę za wiele.