  • Data: 2010-10-18 09:53:28
    Temat: Re: Sprawnosc kotlow
    Od: Kudlaty <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 18 Paź, 11:38, "marko1a" <m...@l...de> wrote:
    > Instalator przy odbiorze kotła ustawił u mnie mniejszą moc w trybie
    > grzewczym niż moc nominalna kotła. Na 24kW nominalnej zjechał do około 16kW.
    > Zapytałem czy ma to jakieś bezpośrednie przełożenie na sprawność kotła gdyz
    > innego powodu zmniejszania mocy kotła nie widzę a on mi odpowiedział że nie
    > wie jak się to ma do sprawności ale na szkoleniu kazali tak ustawiać moc
    > kotła aby była odpowiednia do zapotrzebowania budynku na ciepło. Takiej
    > odpowiedzi to ja sam mogłem sobie udzielić więc niezadowolony zadzwoniłem na
> [...]

    Pan serwisant zrobil dobra robote dla ciebie. Obnizajac moc kotla
    przesunal wykres modulacji palnika w sterone mniejszych mocy.
    Przez co w twoim przypadku (vailant ma charaktyrystke liniowa
    konsupcji gazu do wytwarzania ciepla) obnizyl konsupcje gazu przy
    nizszych mocach.
    Ale trzeba uwazac bo sa piece ktorych charakterystyka nie jest liniowa
    np immergas ktory posiadam ma optymimum w zakresie 40-60 % mocy kotla
    i przesuwanie nic nie zmieni.
    Aby sobie policzyc charakterystyke kotla trzeba sobie w excelu zrobic
    tabelke - moc kotla do konsupcji gazu.
    Wtedy trzeba piec przestawic aby pracowal w optymalnym zakresie
    konsupcji. czyli min moc kotla i max moc kotla.