eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSprawność nowoczesnego kotła na pellet, groszek czy co tam się sypie › Re: Sprawność nowoczesnego kotła na pellet, groszek czy co tam się sypie
  • Data: 2017-01-20 19:27:28
    Temat: Re: Sprawność nowoczesnego kotła na pellet, groszek czy co tam się sypie
    Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 20 stycznia 2017 14:39:30 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:
    > A więc się nie mylę -- co jasno wynika z powyższego wywodu. Różnice
    > 20-40 tysięcy warto dopłacić, jeśli mieszkanie ma spełniać Kryteria
    > Podstawowe.

    No to ja nie kapuję za bardzo. Zamawiasz u dewelopera mieszkanie
    za 400 tysięcy, przy odbiorze nie zgłaszasz uwag, mimo że jest
    w wielu miejscach spieprzone. Płacisz grzecznie 400 tysięcy,
    a potem wynajmujesz ekipę i wymieniasz uszkodzone elementy, płacąc
    extra 40 tysięcy. Jak dla mnie jest to ciut bez sensu, ale
    ja to truskawki cukrem...

    > W przypadku domku jednorodzinnego szacowanie przed rozpoczęciem
    > budowy kosztów całkowitych z dokładnością do 20-40 tysięcy stanowi
    > szczególnie drastyczne pogwałcenie Rozumu.

    Ja nie mówię o szacowaniu czegokolwiek tylko o odbiorze domu
    od dewelopera, gdzie cena za całość jest znana od samego początku,
    a przy odbiorze wychodzą kosztowne syfy.

    > Ja oczywiście lubię sam kreować
    > rzeczywistość -- w takich przypadkach nie słucham panów Mietków,
    > tylko wybieram to, co mi wyjdzie z kalkulacji (oczywiście nie
    > "bezbłędnej", ale zawierającej rachunek błędów).

    Czyli jednak liczysz w jakiś sposób, no to może napisz jak liczysz?

    > Od samego początku twierdzę, że trzeba liczyć. Więcej liczyć, bo
    > przecież jakieś rachunki już ktoś robi. Może zaczyna się rysować
    > coś na kształt konsensusu?

    Wykuwa się w trudzie i znoju...

    > A nie, tak to nie może być! Nie może być tak, że dla uzyskanie
    > podstawowego wyniku trzeba wykonać sto albo więcej "eksperymentów".
    > A potem zapisywać wyniki na karteczce, notować co było zmieniane itd.

    Nocopan... Zmieniasz grubość styropianu na ścianach (4 kliknięcia),
    zatwierdzasz dla całej chałupy i klikasz "wyniki". Masz wynik od ręki.
    Za dużo z tym styropianem nie ustalisz bo wariantów jest ze 3 np.
    Co tu zapisywać? Potem bierzesz wariant obniżenia temperatury
    bytowej z 22 do 20 stopni C (patrzeć czy kobita nie zagląda przez ramię).
    Klikasz i patrzysz co wychodzi. Podobnież czynisz z innymi aspektami
    chałupy, robota na 15 minut z przerwą na kawę. I wszystko można w głowie
    zapisać :>

    > W realnym świecie ściana ma parametr 0,21-0,29 W/K, a inna 0,24-0,26.
    > Tylko w idealnym świecie istnieją pany Mietki, które nieważką kielnią
    > stawiają ściany 0,251 W/K. Takie modelowanie, to jedynie o kant idealnie
    > sferycznej panamietkowej dupy potłuc.

    Ale się sprawdza. Bo jak wyjdzie obliczeniowe zużycie opału
    na poziomie 2 tysięcy zł na rok a w rzeczywistości ktoś zużyje 1800 zł
    lub 2400 zł to jest to margines do przyjęcia dla normalnego mieszkacza.
    Nikt tutaj nie wymaga precyzyjnych obliczeń bo to jest nierealne.

    > Jedno z zaleceń Audytu mówi, by wymienić jakieś tam okna w piwnicy.
    > I że będzie to kosztowało 8005,00 zł (chyba w zaokrągleniu, bo na
    > pozycji groszy są zera). Inwestycja zwróci się w ciągu 66,3 lat
    > (0,3 roku, to inaczej 109 i pół dnia). Ale to jakiś ściemniacz
    > pisał, bo te okna co są teraz, nawet dziesięciu lat nie wytrzymają.
    > Trzeba wymienić, bo wstyd.

    No ale jest to jakiś konkret. Gość wykazał (o ile nie popełnił błędu)
    że nowe okna to słaby pomysł pod względem energetycznym. Ale on nie
    jest konserwatorem zabytków, więc nie ma za zadanie oceny ile
    obecne okna pożyją.