eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSprawność nowoczesnego kotła na pellet, groszek czy co tam się sypie › Re: Sprawność nowoczesnego kotła na pellet, groszek czy co tam się sypie
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 20 Jan 2017 13:11:01 -0800 (PST)
    <8...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <e...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <9...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <8...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <7...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    Subject: Re: Sprawność nowoczesnego kotła na pellet, groszek czy co tam się sypie
    From: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 20 stycznia 2017 21:26:15 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:
    > Po prostu różnie w życiu bywa. Czasem przyjdzie zjeść truskawki ze
    > śmietaną.

    Ja się kompletnie nie czepiam sytuacji, gdzie ktoś przechodząc
    obok z tragarzami znajdzie nagle wymarzone lokum, zapłaci i rozwali
    połowę aby zrobić po swojemu. Opisywałem jedynie zachowanie klientów
    deweloperów, którzy od samego początku wiedzieli ile dany obiekt
    będzie kosztować, a przy odbiorze nie zauważali lub udawali że
    nie widzą baboli, za które prędzej czy później wybulą dodatkowe dukaty.
    Co więcej, klienci owi zamawiali fachmana na czas odbioru, celem
    znalezienia niedoróbek. Tylko po co, skoro potem nie brali tego pod
    uwagę? Wot zagadka.

    > brania pod uwagę niejednorodności Wszschświata. Skoro jednak tu
    > dotarliśmy, to powiem, że w całej dziedzinie budownictwa ogólnego,
    > jedynie cena wymyślona przez dewelopera może być stałą. Nic poza nią.

    Stałe są też przerwy na fajkę majstrów. Oraz stała grawitacji jest stała,
    chyba.

    > Panie kierowniku, czy ja liczę? Ja liczę cały czas! A liczę oczywiście
    > dokładnie, przez co się rozumie branie do obliczeń liczb niedokładnych.

    Jakieś niejasne to dla mnie, a wręcz niedokładne...

    > Trzeba mocno wierzyć w to,
    > że wszystko od jednego styropianu zależy, by móc spokojnie pić kawę.

    Nie mówię że zależy od styropianu. Ale ruszając jakiś parametr
    widzimy, czy całość zmienia się o 1% czy o 10%, a to już jest konkretna
    informacja.

    > Liściastemu się nie sprawdziło, bowiem ma on ciepłą pompę, której
    > na wyższe obroty nie podkręci, choćby się skręcił.

    Nie wiem czy się nie sprawdziło, mieszkam od miesiąca :>
    A pompy nie muszę kręcić, sama się kręci. Jak się kręci dłużej
    to ciepła więcej, jak krócej to mniej. Proste jak wsadzić i wyjąć ;)

    > też może 1940 zł albo 2040 zł. To realne? Akceptowalne? Czy plama na
    > honorze rachmistrza, który by chciał wszystko dokładnie? Skoro te 20%
    > jest do przyjęcia, to może i na różnice w sprawności kotła lepiej
    > położyć przecinek?

    Problem z kotłem jest mało istotny, chciałem poznać opinię praktyków,
    wpisać jakąś wartość i zapomnieć o temacie. Coś trza tam wpisać,
    a lepiej żeby to było coś zbliżonego do rzeczywistości, niż
    pobożne życzenia.

    > Obawiam się, że jednak popełnił. Tam w ogóle nie ma jak w tej piwnicy
    > oszczędzać, najwyżej zrobi się w w niej nieco cieplej, co z wdzięcnościę
    > przyjmą okoliczne koty. A gość potraktował to jako inwestycję do zwrotu.

    No ale napisał że się zwróci za 60 lat? To może dobrze napisał :>

    L.