eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSprawność nowoczesnego kotła na pellet, groszek czy co tam się sypie › Re: Sprawność nowoczesnego kotła na pellet, groszek czy co tam się sypie
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Sprawność nowoczesnego kotła na pellet, groszek czy co tam się sypie
    <9...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <8...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <7...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <4...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5...@g...com>
    Date: Sat, 21 Jan 2017 22:38:52 +0100

    Lisciasty napisał:

    > No niby tak, z tym że co robić żeby było lepiej? Ja nie znam innego
    > narzędzia póki co. Chyba, że Ty znasz :>

    Nie znam, skoro sam o nie pytałem, znaczy, że nie znam. Gdybym
    strasznie potrzebował czegoś do powtarzalnych rachunków, to
    bym sobie takie napisał. Ale z pewnością by to przyjmowało dane
    w postaci zakresów liczb. Bo ja leniwy jestem.

    > To raczej lenistwo i niekompetencja, bo jak certyfikat na podstawie
    > projektu papierowego można zrobić, to nie wyobrażam sobie wykonania
    > audytu energetycznego bez ruszenia dupy i obmacania rzeczywistego
    > obiektu. No ale ktoś przyjął te bezwartościowe wypociny i za nie
    > zapłacił, więc winny jest nie tylko audytor ;)

    Aż tak leniwy, to on nie był. Na pewno ruszył to co jest napisane,
    bo dokument zdobią kolorowe fotografie obiektu w wykonaniu autora.
    Co do macania, ślady może mniej widoczne, lecz także musiało nastąpić.
    Gość pracowicie wylicza, ile ten budynek rocznie zużywa energii.
    Bierze wskaźniki zużycia wody na osobę, mnoży przez liczbę lokatorów.
    Zestawia wszystkie rodzaje istniejących przegród budowlanych wraz
    z ich całkowitymi powierzchniami, mnoży przez wspóczynniki przenikania
    (raczej nie ich nie wymacał, bo jak, wziął z tabel). Na koniec otrzymuje
    jakiś wynik. Potem nazad robi to samo, ale już po termomodernizacji,
    czyli po zamianie pozycji "ściana z cegły" na "ściana z cegły ze
    styropianem". Wychodzi co innego. A że różnica wygląda atrakcyjnie,
    tedy pada wniosek: obłożyć styropianem.

    Mąż ów w zapale swoim twórczym zapomniał o jednym. Należało iść do
    księgowego i zapytać, ile to kilowatów stoi na rocznych rachunkach
    z elektrociepłowni miejskiej. To by dało prawdziwą odpowiedż na
    ważne pytanie, daleko lepszą od wyniku najtkliwszego nawet macania
    i wpisywania danych z dokumentacji ogólnobudowlanej do programu.
    Wtedy zamiast fantazjować o wszystkim, wystarczy założyć jedną daną,
    czyli przenikalność bierutowskiego muru. Tu nawet dużego rozrzutu
    nie będzie. Nie będę się wdawał w szczegóły, ale łatwo jest w tej
    sytuacji dalej liczyć na uproszczonym modelu, w którym ciepło ucieka
    dwiena drogami: znaną (bierutowski mur) i nieznaną (cała reszta,
    która nas mało obchodzi). Z tego prosto się wylicza, ile kW mniej w
    ciągu roku przejdzie przez tem mur, jeśli obłożymy go styropianem.
    I ile to będzie złotówek. Władysław Gomułka, gdy go kiedyś pytali,
    jak obliczać wynagrodzenie murarzy, powiedział, że system musi być
    tak prosty, by robotnik mógł sobie pensję wyliczyć kredą na łopacie.
    Tutaj wiele więcej do rachowania nie ma.

    > No właśnie coś nasze pogaduszki tracą impet, a chętnych współdyskutantów
    > brak. Może wszyscy już wszystko wiedzą, a tylko my jak te 2 głupki...

    Wyjaśnień może być kilka. Już wcześniej mogli nas wszyscy powsadzać
    do swoich killfajli, więc nawet nie wiedzą, że my tu z mniejszym lub
    większym impetem dyskutujemy. Albo znaleźli sobie bardziej budujące
    tematy i nimi się zajmują. Jak się zajrzy do wątków sąsiednich, to widać.

    Jarek

    --
    Bardzo mi przykro -- odpowiedział Szwejk z wielką powagą -- ale w wojsku
    byłem poddany superarbitracji z powodu idiotyzmu i urzędowo zostałem