eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSprawność nowoczesnego kotła na pellet, groszek czy co tam się sypie › Re: Sprawność nowoczesnego kotła na pellet, groszek czy co tam się sypie
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 22 Jan 2017 02:47:42 -0800 (PST)
    <9...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <8...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <7...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <4...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    Subject: Re: Sprawność nowoczesnego kotła na pellet, groszek czy co tam się sypie
    From: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 21 stycznia 2017 22:38:54 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:
    > bym sobie takie napisał. Ale z pewnością by to przyjmowało dane
    > w postaci zakresów liczb. Bo ja leniwy jestem.

    To może faktycznie jest nisza na rynku :> Tylko pytanie, czy taki soft
    miałby jakieś większe grono odbiorców, poza pewnym procentem fanatyków
    liczenia kilowatów...

    > styropianem". Wychodzi co innego. A że różnica wygląda atrakcyjnie,
    > tedy pada wniosek: obłożyć styropianem.

    Czyli jednak trochę się narobił i pofatygował na miejsce, czyli
    nie jest tak źle.

    > Mąż ów w zapale swoim twórczym zapomniał o jednym. Należało iść do
    > księgowego i zapytać, ile to kilowatów stoi na rocznych rachunkach
    > z elektrociepłowni miejskiej.

    No a tutaj to już wtopa faktycznie, bo to jest bardzo cenna informacja.

    > sytuacji dalej liczyć na uproszczonym modelu, w którym ciepło ucieka
    > dwiena drogami: znaną (bierutowski mur) i nieznaną (cała reszta,
    > która nas mało obchodzi). Z tego prosto się wylicza, ile kW mniej w
    > ciągu roku przejdzie przez tem mur, jeśli obłożymy go styropianem.

    No nie do końca się zgodzę, bo inne elementy budynku też są ważne,
    a zagadnienie jest jak zaoszczędzić na ogrzewaniu, a nie ile się
    zaoszczędzi obkładając styropianem. Bo równie dobrze może wyjść,
    że lepiej w ogóle nie obkładać bo mur gruby jak w zamku, ale wrzucić
    ciężarówkę wełny na poddasze lub wymienić okna od północy czy co tam
    jeszcze jest do ruszenia.

    L.