  • Data: 2011-08-18 12:58:24
    Temat: Re: Sprzęt do malowania
    Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Aug 18, 10:11 am, k...@o...pl wrote:
    > Nie będę pracował zarobkowo więc koszty czyszczenia rzeczywiście mogą mnie "zjeść"
    > Obecnie szlifuję swój domek drewniany na działce. Powierzchnia do malowania
    > ~150m2. Zasugerowano mi, że malowanie/impregnowanie drewna pod ciśnieniem lepiej
    > wpłynie na drewno stąd moje poszukiwania jakiego urządzenia pod ciśnieniem.

    Chyba sie nie zrozumieliscie z tym ktosiem.
    Cisnieniowe impregnowanie polega na tym ze deski sie umieszcza w
    zbiorniku z farba/impregnatem i podnosi w nim cisnienie. Dzieki temu
    impregnat wnika glebiej w drewno.

    Fukanie pistoletem nie rozni sie pod tym wzgledem od mazania pezlem.

    > Stoję jeszcze przed wyborem farby/lakieru. Obecnie opalam farbę olejną by odkryć

    Byle nie akryl.
    Ftalowa, alkidowa, poliuretanowa lub jakas mieszana bedzie ok. Byle
    bys sprawdzil ze sie nie pozre z poprzednia farba.

    > strukturę drewna. Potem albo szlifowanie do białego drewna albo od razu malowanie
    > na tym co zostało po opalarce (miodowy kolor, resztki farby olejnej ale już widać
    > strukturę drewna). Musze temat jeszcze przedyskutować.
    > W międzyczasie uzyskałem dostęp do pożyczenia kompresora bezolejowego 24
    > litrowego. Sam kompresor resztę będę musiał sobie sam kupić.
    > Sądzicie, że taki kompresor się nada do malowania domku?
    > Pewnie będę musiał kupić przewód powietrzny i pistolet.

    Pistoletem moze sie malowac szybciej niz walkiem ale nie kazda farba
    sie nadaje do pistoletu (moze byc za gesta). W rezulatacie bedziesz
    musial malowac dodatkowa warstwe.
    Samym walkiem trzeba by przynajmniej dwie warstwy poleciec. Pistoletem
    przynajmniej 3. Nie zniechecam. Pisze po to zebys sie nie zdziwil...