  • Data: 2009-03-11 11:12:36
    Temat: Re: Średnice rur do wody
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    Na pewno warto zrobić recyrkulację, jeśli oczywiście masz po temu warunki
    po stronie kotła. Ja mam zrobioną i działa OK (dla oszczędności pompa jest
    zaprogramowana tak, jak ogrzewanie - jak nikogo nie ma w domu, to
    recyrkulacja nie działa). Wszystkie rury są rzecz jasna zaizolowane.
    Jeśli chodzi o średnice i materiał, to sprawa jest złożona - z jednej
    strony najmniejsze koszty będą przy małych średnicach, ale z drugiej - im
    większa średnica, tym mniejszy hałas. Stal jest de mode, ale to sprawdzony,
    tani i łatwo dostępny materiał, łatwy także w przeróbkach i naprawach.
    Względnie obojętny dla zdrowia. Miedź niby działa bakteriobójczo, ale jej
    nadmierne spożycie z wodą pitną na pewno nie jest obojętne dla zdrowia. Nie
    każdy potrafi to ułożyć i naprawić. Większe średnice są drogie. Tworzywa -
    zazwyczaj bardziej szkodliwe dla zdrowia niż się to przyjęło uważać,
    zapewne też mniej trwałe niż metale, ale dla wprawionego fachowca
    najszybsze i najłatwiejsze do ułożenia. Jest nad czym główkować

    T.