    Date: Tue, 16 Aug 2016 18:17:49 +0200
    From: jedenptak <n...@d...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Stacja uzdatniania wody

    On Sat, 13 Aug 2016 17:25:16 -0700 (PDT)
    Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:

    [ciach]
    > W Lodzi
    > jest w kranie woda o takich parametrach ze niektore wody butelkowane
    > sa gorsze.

    W Lublinie tez to głoszą. W pracy woda że stoi zawiesina na herbacie,
    ale nieważne. Z innego ujęcia w domu już nie, ale nieważne ..

    Irytuje mnie tylko używanie tego zwrotu: "lepsza niż
    butelkowana" (radio, lokalne gazety), a jaka jest butelkowana? - zwykle
    bardzo twarda i wbija się do musków ludzi że jak ma dużo minerałów to
    jest najlepsza, nic tylko kupować beczkami bo to samo zdrowie te
    minerały w butelkach.
    I teraz co, w kranie "lepsza niż butelkowana", tylko jak mierzyłem
    kranówkę to miała: 21-23* niem. twardości (bliżej 23).
    Mierzyłem techniką akwarystyczna twardości (TWW,TWO).

    Do kawy kupuję tanią 5L, nie bo jest tania, ale akurat ma 270mg/l, i
    testy pokazały mi 10-11* n. - czyli średnio twarda.

    Natomiast sprawa kolejna są zawartości innych pierwiastków (eg.
    plastików), te porównywałem [kiedyś] z tabelką na stronie WWW MPWiK
    (tabelka jakaś traktowana po macoszemu, niebardzo wiadomo co-skąd i
    kiedy) i nie wyszło mi że jest lepsza niż ta moja butelkowana.

    Także tego, wszystko z umiarem.