  • Data: 2016-08-17 11:24:12
    Temat: Re: Stacja uzdatniania wody
    Od: Pete <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-08-16 o 21:28, Mateusz Bogusz pisze:

    > O a napisz coś więcej. Obsługa ustawiła "na zero" czy to jest kwestia
    > indywidualnego doboru, czy może są jakieś "dobre" wartości dla tych
    > filtrów? Co tam się ustawia żeby urządzenia się nie syfiły, ale żeby
    > jednocześnie szampon z głowy normalnie się spłukiwał?

    Ja ustawiłem sobie sam ale zgodnie z instrukcją.
    Nie mieszam wody odkamienionej z normalną bo i tak przy mojej wodzie,
    mega miękka jest tylko na samym początku, po 1m3 i tak już ma te 2 - 3
    stopnie niemieckie.

    Częstototliwość regeneracji ustawiasz na podstawie twardości wody i
    zdolności jonowymiennej złoża (parametr danego zmiękczacza). Im ta
    zdolność jest większa (większe złoże) tym rzadziej trzeba wykonywać
    regenerację.

    U mnie przy twardości 28 stopni niemieckich i objętości złoża 25l muszę
    regenerować co 2 - 2,5m3.

    Przy czym teraz pojawiła się masa stacji z głowicą typu up-flow, która
    zużywa o wiele mniej wody i soli na regenerację i płukanie złoża.

    Ja mam jeszcze starego typu.

    --
    Pete