    From: cyklista <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Stara czereśnia
    Date: Wed, 13 Apr 2011 21:55:30 +0200

    W dniu 13.04.2011 17:14, skryba ogrodowy pisze:
    > U?ytkownik "cyklista"<c...@i...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > Bywa te?, ?e pod starym drzewem wyrastaj? samosiejki z pestek opad?ych
    > owoców czere?ni i wi?ni (mo?na to sprowokowaae samemu). Po pozyskaniu takiej
    > siewki warto j? przesadziae w odleg?o?ci mo?liwie najdalszej od drzewa
    > matecznego. Gdy siewka "zme?nieje" bedzie gotowa, by na niej zaszczepiae
    > materia? pozyskany z tej staruszki. To potrwa 3 -4 lata. Warto jednak, je?li
    > owoce s? smaczne. "Staruszka" zapewne jeszcze kilka lat po?yje wiec nie ma
    > po?piechu. Pytanie dodatkowe. Czy owoce bywaj? robaczywe? Pytam by mniej
> [...]
    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Oczywiście nie miałem na myśli jej
    usuwania, tylko wycięcie uszkodzonych konarów, ale wtedy musiałbym
    usunąć co najmniej 3/4 korony, a pęknięcia są również na pniu. Wygląda
    to tak, jakby kora nie nadążała za wzrostem drewna, ale drzewo próbuje
    je zabliźnić.

    Co do szczepienia - spróbuję.
    Owoce podobne do Vegi(ze zdjęcia), dość duże, miękkie, początkowo
    żółte a następnie z czerwonym rumieńcem powiększającym się w miarę
    dojrzewania.
    Owoce dojrzewają około 2 tygodnia czerwca.
    Te które dojrzewają najwcześniej są bez robaków, ale te ostatnie
    (zwłaszcza przejrzałe) praktycznie wszystkie mają już robaki.
    Nauczyłem się je ignorować ;) i nie zaglądam do środka, a gdy już widać
    je pod skórką, to zostawiam je szpakom. Im też przecież coś się należy.
    Pozdrawiam
    Przemek