    From: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Stara czereśnia
    Date: Thu, 14 Apr 2011 18:13:09 +0200

    Użytkownik "cyklista" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:io6ro8$shi$1@news.dialog.net.pl...
    > Dla lepszego oglądu sprawy załączam sznurki do zdjęć rzeczonej czereśni
    > widok ogólny
    > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bd544bb24e398931
    .html
    > konar
    > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2a6a5a2b5ab98678
    .html
    > pień
    > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6d61b0d598ccf179
    .html

    Faktycznie drzewo jest "po przjściach.

    > Kury w środku miasta raczej odpadają. Z drobiu pojawiają się czasem
    > gołębie grzywacze, sroki, szpaki, dzwońce, wróble itp.

    Nie zalecałem kur. Opisytwałem jak dawniej wyglądała koegzystencja
    roslinno-drobiowa w sadach przydomowych siedlisk wiejskich (plagi ślimaków
    też nie było bo zjadały je kaczki).

    > Co do oprysków:
    > Czereśnie najlepiej smakują mi prosto z drzewa, a opryski wykonuje się
    > praktycznie gdy owoce są prawie dojrzałe.

    Bzdura. Wczesnych odmian się nie opryskuje bo za szybko dojrzewają i
    nasinica trześniówka ich nie zdąży przed zbiorem zaatakować.

    > W związku z tym zjada się owoce wraz z opryskiem, co nie jest ani zdrowe
    > ani smaczne.

    Późne odmiany opryskuje się pod koniec maja i na począku czerwca a
    dojrzewają pod koniec czerwca kiedy karencja Calypso minęła 480 SC

    > Myślę że mała domieszka białka jest zdrowsza i smaczniejsza (Małe robaczki
    > nie róznią się w smaku od miąższu owocu) ;)
    > a twe większe zostawiam szpakom.

    Szpaczegu gustu nie posiadam i nie chciałbym miec w owocu ruszajacego sie
    robala
    do konsupcji.

    > Zastanawiam się w takim razie, czy rozścielanie pod drzewem włókniny w
    > okresie dojrzewania, a następnie zbieranie opadłych owoców nie przerwie
    > łańcucha? Przez włókninę larwy chyba nie przejdą do ziemi?

    Dobry pomysł - ekologiczny. Jednak, włókninę zastosuj przed końcem maja, by
    muchy nasionicy trześniówki nie mogły z podłoża wyfrunąć na drzewo (będzie
    ich duuuużo, a każda z nich poraża ca 100 owoców - bez możliwości wydostania
    się na drzewo zdychają w trzy dni od wylotu z ziemi). Trzeba bardzo
    starannie na trawniku wyłożyć włókninę, ściśle przy pniu aż do granic korony
    + 1/3 jej przekroju i starannie brzegi docisnąć do podłoża by zadna nie
    wyleciała spod włókniny. Jesienią też warto, jeśli część owoców będzie
    robaczywa (a będzie na pewno).

    Pozwodzenia życzę
    skryba