  • Data: 2013-08-28 09:44:18
    Temat: Re: Stare drewno do porąbania - jaka siekiera ?
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 28 sierpnia 2013 09:04:28 UTC+2 użytkownik wolim napisał:
    > Drzewo z lasu rąbie się dobrze nawet zwykłą siekierą. Spróbuj tym
    > fiskarsem połupać drzewo z wywrotów przy drogach, które ma to do siebie,
    > że jest powykręcane we wszystkie strony i do tego ma pełno sęków po
    > gałęziach.

    Toć pisałem- rąbałem różne drewno, najgorszy jakie miałem to podsuszony
    kasztanowiec(własnie z wycinki przy drogach. Jak świezy to rabanie bajka jak miesiąc
    polezał to strasznie cięzko
    >Fiskars waży zaledwie 1,8 kg. Miałem kilkukrotnie okazję
    > łupać nim drzewo i w porównaniu z solidnym, kutym czterokilowym
    > siekieromłotem jest słaby.
    Wiosną ciełem i rabałem dla mamy ogromne pnie drzew zrówniez z wycinki przy drogach.
    Średnica conioektórych pni dochodziła do 1,5-1,8metra. Pociełem to piła na "plastry"
    po ok 40-50cm a i tak siekiera nie dawała rady. Jedynie solidny klin i 10kg młot.