    From: "Jackare" <1...@1...tralala.com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Stelaz Geberit - nogi na wylewke, czy na strop?
    Date: Fri, 2 Dec 2011 09:17:56 +0100

    news:jb9prh$dhk$1@news.task.gda.pl...

    > tak wylewka pracuje ale nie przesadzaj... bo wychodzisz mi na
    > teoretyka a nie praktyka. :)
    >

    > widzialeś kiedy jaka wylewkę w łązience która wyrwała geberita i zabudowę?
    >

    > imho wyrywanie zabudow jest możliwe jak komuś siadł chudziak o 4 cm :)

    widziałem dwa przypadki gdy pracująca wylewka spowodowała wyrwanie zabudowy
    GK okalającej spłuczkę, z tym że była to konstrukcja "doklejona" do ściany
    stałej - taki klocek stojący przy ściane. Wyrwanie to oczywiście nie była
    żadna katastrofa budowlana tylko zerwanie spoin (fug) pomiędzy scianą stałą
    i ich wykruszenie. Po zamocowaniu nóg stelaża do stałego stropu problem już
    nie wystąpił. Kilkukrotnie widziałem popękane kafelki które zostały połozone
    na dylatacjach pomiędzy płytami wylewki. Po coś jednak te dylatacje pomiędzy
    płytami i wzdłuż ścian się wykonuje