  • 1. Data: 2011-12-01 09:36:02
    Temat: Stelaz Geberit - nogi na wylewke, czy na strop?
    Od: "_THX." <j...@g...pl>

    Planowałem posadowić nogi od stelaża Geberit pod WC na wylewkę (cementowa,
    zbrojona włóknami, pod wylewką styropian z instalacjami).
    Wykonawca przekonuje mnie, żeby się przekuć przez wylewkę i styropian do
    stropu (żelbet monolityczny), wylać cement na te 9 cm, i dopiera na ten
    stwardniały cement posadowić nogi od Geberita.
    Wydaje mi się to przesadą.
    I może więcej zaszkodzić niż pomóc jesli chodzi o np. rozchodzenie się
    dźwięków.
    A jak Wy robicie?
    THX

  • 2. Data: 2011-12-01 09:42:30
    Temat: Re: Stelaz Geberit - nogi na wylewke, czy na strop?
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "_THX." <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wydaje mi się to przesadą.
    > I może więcej zaszkodzić niż pomóc jesli chodzi o np. rozchodzenie się
    przekuć wylewkę i przykręcić do stropu. Wokół nóg pozostawić dylatację.
    Wylewka na styropianie jest wylewką pływającą. Wykonuje ruchy nawet 3-4 mm i
    robi to z ogromną siłą ze względu na swą masę. Potrafi zniszczyć zabudowy
    geberitu, mogą pękac kafelki, fugi itp.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2011-12-01 10:48:05
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-12-01 10:42, Jackare pisze:
> [...]
    > mm i robi to z ogromną siłą ze względu na swą masę. Potrafi zniszczyć
    > zabudowy geberitu, mogą pękac kafelki, fugi itp.

    To samo tyczy się wylewki na parterze? Przekuwać się aż do chudziaka?
    Pod wylewką 7cm mam 12cm styro i dopiero chudziak, wszędzie podłogówka.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 4. Data: 2011-12-01 11:40:25
    Temat: Re: Stelaz Geberit - nogi na wylewke, czy na strop? OT
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    >W dniu 2011-12-01 10:42, Jackare pisze:
    Witam.

    > To samo tyczy się wylewki na parterze? Przekuwać się aż do chudziaka?
    > Pod wylewką 7cm mam 12cm styro i dopiero chudziak, wszędzie podłogówka.

    Przyznam sie szczerze czasem nie rozumiem budowniczych :-)
    Znaczy sie pod geberitem masz podlogowke ? :-)))

    IMHO, geberit stawia sie na chudziaku, po to sa
    nozki zeby ladnie je przykrecic i wyregulowac, wylewajac
    posadzke najszczesiej zabezpiecza sie to miejsce,
    za geberitem nie wylewasz posadzki.

    Napisz ze zle zrozumialem i nie masz podlogowki
    pod geberitem ? ;-))

    pozdrawiam
    Adams
    PS. OT jest taki ze serwery grup dzialaja jak chca.
    Jesli ktos czeka na odpowiedz, albo urwalem watek
    w polowie to prosze nie miec pretensji.
    Pozostaje miec nadzieje ze problemy z dostepem i synchronizacja wątkow
    na serwerach minie wraz z nowym rokiem ;-))

  • 5. Data: 2011-12-01 12:27:34
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    > To samo tyczy się wylewki na parterze? Przekuwać się aż do chudziaka?
    > Pod wylewką 7cm mam 12cm styro i dopiero chudziak, wszędzie podłogówka.

> [...]

    Ja zawsze swoim klientom przekuwam. Jeżeli brakuje zapasu do regulacji -
    wykonuję nowe podpory lub spawam przedłużki Nie mogę niestety odpowiadać za
    to co mają nad, pod i obok jeżeli tego nie robiłem. Jeżeli klient się uprze
    by nie przekuwać, podpisuje mi papier że został poinfromowany i że nie
    odpowiadam za odległe skutki bo robię to na jego własne życzenie.
    Czasem wyjsciem jest zastosowanie spłuczki podtynkowej do zabudowy ciężkiej,
    ale niestety coraz mniej tego w sprzedaży.
    --
    Jackare

  • 6. Data: 2011-12-01 12:42:28
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-12-01 12:40, Adams pisze:
    > Napisz ze zle zrozumialem i nie masz podlogowki
    > pod geberitem ? ;-))

    Mam wylewke, nie mam jeszcze geberita.
    Oczwiscie w miejscu w ktorym ma stanac geberit jest wylewka na styro
    czyli rur podlogowki w tym miejsu nie ma.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 7. Data: 2011-12-01 17:25:38
    Od: "_THX." <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Podmurowywać/obmurowywać gazobetonem, czy czymś cięższym (silikat, dziurawka)?
    Też nie rozumiem tej tendencji do wciskania każdemu stelaży na nogach,
    niebieskich ;-)

    -----

  • 8. Data: 2011-12-01 17:30:03
    Od: "_THX." <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Kompletnie nie rozumiem, dlaczego wylewka w łazience czy WC miałaby pracować.
    Wtedy pękałaby cała terakota, cały gres, wszystkie obróbki wokół wpustów czy
    to punktowych czy to liniowych, obsadzenia brodzika, obsadzenia wanny.
    Czy nogi wanny lub brodzika też wkuwasz do stropu??
    Pomijam ogrzewanie podłogowe (nie będzie), a ogrzewanie od rur zasilania i
    powrotu CO lub od rur ciepłej wody pod wylewką to jednak mała moc grzania
    jest.

    -----

  • 9. Data: 2011-12-01 20:04:47
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "_THX." <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    > Kompletnie nie rozumiem, dlaczego wylewka w łazience czy WC miałaby
    > pracować.
    > Wtedy pękałaby cała terakota, cały gres, wszystkie obróbki wokół wpustów
    > czy
    Bo jest to podłoga pływająca - tak jak panele, tyle że cieżka. Pracuje
    (przesuwa się) cała płyta wylewki. Pokrycia nie pękają bo są przyklejone do
    płyty wylewki i pracują wraz z nią.
    A wyrywać zabudowy potrafi pięknie. Zaręczam ci.

  • 10. Data: 2011-12-02 06:05:38
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jackare wrote:
> [...]
    > przyklejone do płyty wylewki i pracują wraz z nią.
    > A wyrywać zabudowy potrafi pięknie. Zaręczam ci.

    tak wylewka pracuje ale nie przesadzaj... bo wychodzisz mi na teoretyka
    a nie praktyka. :)

    widzialeś kiedy jaka wylewkę w łązience która wyrwała geberita i zabudowę?

    imho wyrywanie zabudow jest możliwe jak komuś siadł chudziak o 4 cm :)