  • Data: 2012-10-29 18:46:39
    Temat: Re: Sterowanie ogrzewaniem sterownik z głowicami
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    jur wrote:
    > Taki efekt osiągniesz stosując zwykłe głowice termostatyczne na
    > grzejnikach. Problem dławienia pompy łatwo rozwiązać skryzowanym
    > bypassem na rozdzielaczu grzejników. Mam tak zrobione i działa
    > idealnie.

    ale on chce aby pompa pracował tylko wtedy gdy jest zapotrzebowanie na
    ciepło.

    zawór wyrównawczy załatwia problem zamkniętych zaworów ale nie latania pompy
    po próżnicy.

    tutaj rozwiązaniem była by kontrola temperatury powrotu i sprytny sterownik
    pompy pracujący wg algorytmu.

    co jakiś czas włączam pompę na chwilę i sprawdzam temperaturę powrotu, gdy
    jest podobna do zasilającej to wyłączam pompę i dalej czekam, gdy Tp jest
    niższa niż zasilania to wtedy pompa kontynuuje prace aż tp zbliży sie do T
    zasilania.

    Coraz bardziej sie skłaniam do wejścia w jakiś fajny sterownik programowalny
    i samemu pisać soft sterujący dla moich klientów, generalnie dla większości
    sterowników nie jestem w 100% zadowolony z funkcji które mają
    zaimplementowane.