    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Sterowanie ogrzewaniem sterownik z głowicami
    Date: Tue, 30 Oct 2012 10:08:17 +0100

    Użytkownik "xfiles" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    news:3e1b321e-9375-4852-96e0-176c1551d269@googlegrou
    ps.com...

    >Niestety rozwiazania sprzed naszej ery nie są takie oczywiste. Trzeba
    >zauwazyc, ze sa rozne rodzaje pomieszczen. Ja mam ta >sytuacje, ze w
    >sloneczne dni zwykle chlodniejszy pokoj dzieki duzej powierzcni szyb
    >nagrzewa sie od slonca. Wiem, ze zaraz beda >glosy, ze mozna w tym momencie
    >przenies sterownik do drugiego pokoju, ale chyba nie o to chodzi. Ja
    >potrzebuje calkiem prostego >systemu - glowice elektroniczne z mozliwoscia
    >wysylania informacji, ze zawor sie otworzyl i sterownika, ktory w tym
    >momencie >wlaczy pompe. To wszystko. System taki jest zupelnie niezalezny
> [...]

    A ja powiem Ci tak: czasem czytajac grupe jestem zafascynowany mnozonymi
    problemami. Ilosc zdawaloby sie do tej pory banalnych problemow, na ktore
    zwyczajnie nie zwraca sie uwagi, tu na grupie urastaja do rangi problemow
    zyciowych. Do tego beda gloryfikowane do konca sezonu, jak to wyregulowac
    termicznie dom, paradoksalnie z nieocieplonymi pomieszczeniami kazdego z
    osobna i oddzielnymi wejsciami z zewnatrz.
    Wiec, nie wierze, ze nie da sie znalezc miejsca referencyjnego dla
    termostatu. Nie wierze, ze wahania temp. na poziomie 1-2C miedzy
    pomieszczeniami w ciagu calej doby moga byc dla kogos zyciowo krytyczne. I w
    koncu nie wierze, ze te super glowice beda tansze od zaworu nadmiarowego
    zabezpieczajacego pompe i strasznie lepsze w normalnym, murowanym domu od
    tzw. tradycyjnych rozwiazan. I pomyslec, ze w takiej podlogowce woda krazy
    24h/dobe i ludzie calkiem dobrze sobie z tym zyja. Zeby jeszcze bardziej
    skomplikowac Twoje przemyslenia dodam, ze praktycznie dom wyregulowany w
    oparciu o wlasciwie dobrana krzywa grzewcza nie potrzebuje zadnych glowic
    termostatycznych na grzejnikach. Jedynie na wypadek wlasnie mocno
    nagrzewanych pomieszczen incydentalnie z jakichs innych powodow. Tak to jest
    w dzisiejszych czasach, ze zapotrzebowanie na cieplo kontroluje sie temp.
    wody w instalacji. To jest najlepszy obraz sytuacji w domu, bo nie
    zastanawiasz sie w ktorym kacie jest chlodniej, a w ktorym cieplej. Na tej
    samej zasadzie kotly gazowe dobieraja moc palnika i czas jego pracy.
    Niestety do tego potrzebna jest ciagla pracy pompy.
    Wiec Rozwijanie Waszej koncepcji jest tak naprawde kontynuacja trendow od
    ktorych odeszlo sie juz jakis czas temu.

    Pozdro.. TK