  • Data: 2009-09-01 07:50:50
    Temat: Re: Sterowanie podłogówką- a regulator tygodniowy
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    news:e1ef04e2-c10d-4b27-a335-

    >A czy mozna uznać salon z podłogówką jako pomieszczenie
    >reprezentatywne i tam zamontować programator do kotła (jakieś
    >sterowanie tygodniowe)? Bezwładność podłogi spowoduje pewnie,że 2 godz
    >wcześniej zamkną mi się termostaty grzejnikowe w pozostałych
    >pokojach..A jak mi się podłoga rozgrzeje i będzie trzymać ciepło, to
    >kocioł mi się długo nie załączy, a tym samym reszta pokoi zacznie się
    >wyziębiać.Dobrze kombinuję?

    Ja to tez tak zrobilem z lekka nutka niepewnosci. :-)
    To jest problem ktory opisywal gdzies wyzej Slawomir M. Dla tego znacznie
    lepiej jest bazowac na temp. powrotu i regulator moze sobie byc na dobra
    sprawe gdzie chce. Albo kupic bezprzewodowke i kombinowac z przestawianiem
    czujnika. Na pewno pomieszczenie referencyjne powinno obrazowac w jakis
    sposob sytuacje temp. w domu. Mam tu na mysli otwarte pomieszczenie z
    czujnikiem oddalonym od innych zrodel ciepla. Ja czujnik powiesilem w
    otwartym salonie przy wejsciu do niego. Tam jest intuicyjnie do jakiejs
    regulacji, jakby trzeba bylo lapie temp. salonu i holu, bez ryzyka studzenia
    przez np. otwarte drzwi wejsciowe do domu.

    Pozdro.. TK