  • Data: 2021-10-01 19:05:37
    Temat: Re: Sterownik do pieca - czym on własciwie steruje?
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    piątek, 1 października 2021 o 18:37:36 UTC+2 ToMasz napisał(a):
    > Nowy piec ma wpływ tylko na pierwszy czynnik. nie piszesz nic o buforach
    > i innych cudach, więc zakładam ze jest kocioł, pompa kaloryfery i nic
    > więcej. jeśli do ogrzania domu kaloryfery są bardzo gorące, piec wali
    > 110 stopni w komin - kondensacyjny coś poprawi, ale nie wiele. jak
    > zamontujesz kondensacyjny i podłogówkę lub więcej kaloryferów - kwota
    > rachunku spadnie widocznie. ale to wszystko wymaga kasy

    też tak nie do końca...
    Jeśli będzie miał sensowną automatykę, np. pogodówkę, to kaloryfery będą parzyć tylko
    przy mniej niż -25 na zewnątrz. Śrenia temp. sezonu grzewczego to pewnie okolice zera
    (zależy od rejonu) i przez większość czasu grzejniki będą letnie, kocioł zejdzie na
    niską moc (modulacja)...
    Ja mam ~20 letnie sterowanie zwykłym atmosferycznym, chałupę praktycznie w górach i
    poparzyć się na grzejnikach praktycznie nie da...
    Oczywiście można ręcznie ustawiać temp. obiegu przy takim sterowaniu jak w temacie,
    ale raczej nikomu się nie chce/nie umie/boi się dotykać, więc idzie całą wiosnę i
    jesień bez sensu na 70 stopni...(np. tak jest u mojej ciotki)