  • Data: 2021-10-02 07:59:47
    Temat: Re: Sterownik do pieca - czym on własciwie steruje?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik ToMasz t...@p...fm.com.pl ...

> [...]
    > jak najzimiejsze kaloryfery. jeśli jednak masz baniak do nagrzania
    > - zostaje podłogówka albo na serio duuuuuże kaloryfery. Tyle ze
    > przestajemy mówić o optymalizacji, zaczynamy wydawać kasę lub
    > grubą kasę. w mojej okolicy, za flaszkę dostaniesz cynk od
    > pracowników złomu że mają do sprzedania kaloryfer aluminiowy. Nie
    > wiem po ile teraz chodzi aluminium, ale ogólnie za 5 dych masz
    > duży kawał kaloryfera. Taka inwesycja może się zwrócić w
    > przyzwolitym czasie. nowy kocioł to dobre parę tysięcy. jeśli
    > obniżysz rachunki za gaz o 10% to zwróci się za ile lat?

    Podłogówki nie ma i nie bedzie.
    Ale masz racje - cały my w optymalizacji.
    To ze ogrzewanie musi kosztować to jasne.

    > sprawdź termometrem za 5zł jaka jest temperatura spalin. jak ponad
    > 100 - sugeruję zastanawiać się nad kotłem lub kaloryferami. jak
    > znacznie niżej - nie wiele osiągniesz nowym kotłem. Tak
    > przynajmniej uważam, oczywiście biorąc pod uwagę życie, nie
    > deklarowane parametry

    Na razie temp spalin jest taka ze moge spokojnie dotknac reka rury
    wychodzacej z pieca.
    Nie parzy. Zmierze pirometrem.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)