  • Data: 2021-10-01 22:22:23
    Temat: Re: Sterownik do pieca - czym on własciwie steruje?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Kocioł plus pompa plus kalafiory.
    > Piec jednofunkcyjny z zasobnikiem wody wiec grzanie wody "w cenie"
    > Kalafiory w miare nowe, zdaje sie ze pare lat temu wymieniał.
    > Jest ich stosunkowo mało, miejscami wneki pod kaloryferami wyepłnione w
    > połowie.

    > Zakrecanie kalafiorów jako pomysł pomine bo nie o to chodzi :)

    mam inne zdanie

    > Dom 240m.

    czyli raczej duży. Jesteś w stanie uzasadnić potrzebę ogrzewania takiego
    domu? Jeśli tak (bo nie neguje) nie oczekuj że będzie tanio.
    Obojętnie co ci naopowiada sprzedawca kotła, będziesz spalał gaz, i
    większość energii w ten sposób wytworzonej odprowadzisz do grzejników.
    jedyny sposób żeby aby sprawność podwyższyć, to obniżyć temperaturę
    spalin. najlepiej kotłem kondensacyjnym, ale zadowalające efekty moze
    dać zwykły kocioł i jak najzimiejsze kaloryfery. jeśli jednak masz
    baniak do nagrzania - zostaje podłogówka albo na serio duuuuuże
    kaloryfery. Tyle ze przestajemy mówić o optymalizacji, zaczynamy wydawać
    kasę lub grubą kasę. w mojej okolicy, za flaszkę dostaniesz cynk od
    pracowników złomu że mają do sprzedania kaloryfer aluminiowy. Nie wiem
    po ile teraz chodzi aluminium, ale ogólnie za 5 dych masz duży kawał
    kaloryfera. Taka inwesycja może się zwrócić w przyzwolitym czasie. nowy
    kocioł to dobre parę tysięcy. jeśli obniżysz rachunki za gaz o 10% to
    zwróci się za ile lat?

    > Musze złapać jakas kamere termowizyjna zeby sprawdzic najsłabsze
    > punkty.
    sprawdź termometrem za 5zł jaka jest temperatura spalin. jak ponad 100 -
    sugeruję zastanawiać się nad kotłem lub kaloryferami. jak znacznie niżej
    - nie wiele osiągniesz nowym kotłem. Tak przynajmniej uważam, oczywiście
    biorąc pod uwagę życie, nie deklarowane parametry