    From: Igus' <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Stropy, stropy i stropy...
    Date: Sun, 05 Sep 2010 16:08:37 +0200

    Gonzo pisze:
    > Witam,
    > Czytalem duzo w internecie ale nie moge znalesc takich informacji jak mi
    > potrzeba wiec moze Wy mi pomozecie.
    > Zalezy mi na tym, aby bylo szybko, cena ma drugorzedne znaczenie dlatego
    > zastanawiam sie nad stropami prefabrykowanymi. Ale:
    > - jak jest z dostepnoscia? Nie chce sytuacji, ze nie ma gdzie kupic tego
    > co mam w projekcie.
    > - Czy ksztalt domu nie bedzie problemem? (Projekt
    > http://www.wybieramydom.pl/projekty_domow/5319-dom-p
    od-modrzewiem-5.html
    > martwie sie o "kolko" w rogu salonu)
    >
    > Sciany nosne beda z silki 18 lub 24. Jesli nie stropy prefabrykowane to
    > jaki inne wybrac?
    > Dzieki serdeczne,
    > Lukasz

    Nie bardzo mogłem wywnioskowac o co Ci chodzi, ale prefabrykowane stropy
    to poza specjalistycznymi rozwiązaniami producentów (np Wienerberger)
    to albo akerman, albo warszawski, albo teriwa.
    Wszystkie trzy są dostępne w zasadzie bez problemów, z tym, że
    warszawski robi się o konkretnych rozmiarach (długość) dopasowanych do
    projektu i raczej nie spodziewam się, aby elementy do Twojego projektu
    pasowały, a wyprodukowanie pojedynczych sztuk będzie i drogie i
    czasochłonne.
    Najpopularniejsza jest teriwa i to kupisz praktycznie wszędzie.
    Składa się z belek o różnych długościach i pustaków keramzytowych.
    Sęk w tym, że układanie teriwy wcale nie jest tak bardzo dużo szybsze
    niż pełne szalowanie.
    Poza ułożeniem belek i na nich pustaków, trzeba strop podeprzeć (coby
    się nie ugiął pod wylanym nań nadbetonem), zrobić podciągi (u ciebie co
    najmniej dwa). żebra rozdzielcze itp.
    Jak masz ekipę co się zna to pełne szalowanie i na to beton z betoniarni
    może być szybkie.
    Fakt, że związanie zbrojenia trochę zajmie.

    BR
    Igus'