    From: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Studnia "dwufunkcyjna" - jak?
    Date: Fri, 30 Jan 2009 15:03:09 +0100
    Sender: t...@m...oldfield.org.pl

    Dnia Fri, 30 Jan 2009 14:04:57 +0100, Jarek P. napisał(a):

    > Mam pytanie do zorientowanych w temacie studni wierconych. Wiosną chcę na
    > działce wykonać studnię, która póki co ma zaopatrywać w wodę budowę, ale
    > docelowo ma zostać i być źródłem wody do podlewania ogródka, ew. rezerwą
    > "bytową". Niezależnie od tego, w ramach zagospodarowania terenu działki
    > chciałbym w miejscu, gdzie będzie krąg betonowy z pokrywą do tej studni
    > postawić głównie w celach ozdobnych pompę ręczną, taką typową parkową
    > abisynkę.

    Jeśli abisynka da radę, to na cholerę głębinówka?

    Po prostu - w studnię jeden ssak, pod abisynką trójnik i wyjście na zwykłą
    pompę odśrodkową zamontowaną na powierzchni, na przykład na pokrywie
    studni.

    Jedyne co musisz zapewnić, to zawór zwrotny pod abisynką (albo tez kulowy),
    żeby pompa nie zasysała ta droga powietrza.

    --
    ___________/ GG: 3524356