  • Data: 2014-09-30 15:42:13
    Temat: Re: Styropian do pokrycia fundamentów - jaki?
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 30 września 2014 15:14:30 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
    > Dlaczego więc wszędzie dają się tę folię? Gdzie nie widzę nowobudowanego
    > domu - tam widzę folię wokół fundamentu. O co tu chodzi?
    Marketing? Bo w Muratorze tak piszą? Bo wszyscy tak daja?
    Podobnie jak z wysokoelastycznymi klejami do płytek dawanymi na podłogówkę. Jak mowa
    o podłogówce i klejeniu płytek to najczęściej pisanie że klej wysokoelestyczny bo
    podłogówka zmiana temperatur itp. A jaka tam zmiana temperatur- posadzka z podłogówka
    ma bardzo stabilna temperaturę i nic tam się gwałtownie nie zmienia. Już na tarsie,
    balkonie wystawionym na słońce jest 100razy gorzej bo między noca a dniem
    kilkadziesiąt stopni różnicy może mieć podłoże i wtedy klej wysokoelestyczny się
    przydaje.
    Kolejna dyskusyjna sprawa: izolacja pozioma na chudziaku. Jeśli poziom chudziak jest
    wyżej od poziomu gruntu, to przed czym taka izolacja ma chronić?
    Znów wg mnie więcej kłopotów przynosi a korzyści żadnej. Jak jakaś awaria instalacji
    w domu i zalanie to przy szczelnej izolacji na chudziaku kłopot potężny się robi. Ja
    wiem że Murator radzi dawać, prawie wszyscy dają(ja tez folie dałem a teraz nie
    bardzo wiem po co;).
    Takich "problemów" jest więcej.