  • Data: 2011-03-28 07:58:59
    Temat: Re: Świetlówka mnie kopie
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "janusz_kk1" <j...@o...pl> wrote:

    > Ale to by dawało 0.5mA a nie 13!! dużo za dużo.
    > Popatrz dobrze czy gdzieś ci coś nie przywiera z świetlówek do tej blachy,
    > przyjżyj się dokłądnie tym gniazdom świetlówek, moze woda się gdzieś dostała?

    No właśnie nigdzie bezpośrednio nic nie dotyka świetlówek za wyjątkiem tych
    klipsów. Ale one dotykają szkła świetlówki, jakieś 15cm od tych opraw.
    Świetlówki są suche, oprawy, przewody również.
    Najdziwniejesze jest to, że zjawisko występuje na każdym z czterech profili
    aluminiowych, choć są one odseparowane galwanicznie od siebie. Odbłyśnik tutaj
    nic nie wnosi, bo gdy ich jeszcze nie było, zjawisko również zachodziło (tzn.
    kopało mnie, wtedy jeszcze nie mierzyłem).

    --
    Bartek