    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 20 May 2013 13:29:56 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Szacunek dla cementu
    From: ptoki <s...@g...com>

    On 20 Maj, 16:46, "Ergie" <e...@s...pl> wrote:
    > Taka ciekawostka:
    >
    > Sp dzi em ostatnio znowu kilka dni na budowach w ma opolskich i
    > podkarpackich wioskach. Co mnie zainteresowa o i troch rozbawi o to wielki
    > szacunek dla cementu w r d starszych ludzi. Na wszystkich budowach gdzie
    > buduje si syn a ojciec pomaga, albo wr cz kieruje (bo sam kiedy sw j dom
    > postawi ) niemal ka da grudka cementu kt ra spadnie z opaty jest podnoszona
    > i wrzucana do betoniarki. Odmierzanie cementu jest zgodne z zasad : lepiej
    > da opat za ma o ni szczypt za du o.
    >
    > Pami tam schy ek PRL i problemy z kupieniem (przepraszam _za atwieniem_)
> [...]
    U nas na takie zachowanie mówi sie "ruska gospodarka". U nas to
    synonim robienia prowizorek albo bylejakości.
    Ja rozumiem że w niektórych regionach nie warto robić solidnie pewnych
    rzeczy bo czy solidnie czy byle jak to i tak starczy na krótko bo albo
    mróz zniszczy albo ukradną albo komuś będzie przeszkadzać i zaczną się
    pytania "a za co tak sie zastawiacie" albo nie warto robić na długo bo
    za 4 lata potrzeby będą inne...
    Ale czesto widze takie dziadowanie (nawet u siebie) w sytuacji kiedy
    warto zrobić dobrze.
    Przyklady mozna mnozyć:
    Prostowanie gwoździ (masa czasu stracona a gwoździe raczej tanie).
    Próbowanie wykorzystania starych materiałów (jakieś zamszałę cegły,
    stary piach z korzeniami).
    Oszczędzanie na punktach elektrycznych (potem wszechobecne
    przedłużacze).

    Ale z drugiej strony niektórzy przeginają w drugą stronę (robienie
    osobnego obwodu dla każdego gniazdka).

    Taka kultura, jak to mówią: ich cyrk ich małpy...