  • Data: 2021-05-11 13:37:44
    Temat: Re: Szczepiliście się już?
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2021-05-11 o 10:59 GMT, Budzik napisał:
    > Na lotnisku w Polsce test kosztuje 200 albo 250zł.

    Test antygenowy, tak. Ja piszę o teście RT-PCR, bo taki jest wymagany
    dla większości lotów międzynarodowych. Na lotnisku im. Szopena test
    RT-PCR kosztuje 520 zł:
    https://lotnisko-chopina.pl/pl/aktualnosci-i-wydarze
    nia/0/1036/szczegoly.html

    > Mysle ze nikt nie dopłaca i ze u nas ktos sobie niezle na tym zarabia.

    W różnych krajach istnieją różne systemy opieki zdrowotnej, pokrywanie
    częściowego lub całego kosztu takiego testu nie jest czymś
    niewyobrażalnym. Jak już wspominałem, za RT-PCR we Francji małżonka nie
    zapłaciła zupełnie nic - nie dlatego, że taki test nic nie kosztuje,
    tylko dlatego że koszty testów pokrywa z automatu tutejszy system
    zdrowotny. W PL być może NFZ po prostu nie dokłada się do tego -
    poniekąd niegłupio, bo dlaczego ogół miałby płacić za widzimisię
    jednostki. W USA RT-PCR kosztuje zdaje się ok. $200 (informacja z
    powyższego linku), przy tej cenie polskie 500 zł nie wydaje się
    wygórowane.

    Mateusz