  • Data: 2013-07-12 09:13:30
    Temat: Re: Szkic domu i pytanie o strop
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Thu, 11 Jul 2013 13:37:51 -0700 (PDT), Adam

    > No ja nie mam tych okropnych lukarn.

    Mnie się właśnie podobają -- do tego są praktyczne, bo w środku zmniejszają
    ilość skosów powiększając powierzchnię do sensownego użytku. W ogóle to
    podobają mi się typowe mansardowce. Przede wszystkim genialnie praktyczne
    (od wewnątrz), ale do zabudowy jednorodzinnej się to raczej nie nadaje.

    > Normalnie lukarna jest malutka i wyglada OK.

    To już nie jest lukarna, tylko w zasadzie wykusz.
    Typowe lukarny są nad garażem. ;)

    > Ale te Twoje to sa jakby male osobne daszki
    > malych domkow na dachu duzego domu :-)))

    Pierwszy raz coś takiego widzisz? Bardzo dużo projektów oglądałem
    zrobionych właśnie w ten sposób. Ja też nie jestem zadowolony z tego na co
    patrzę w szkicu. Jest to surowe, pozbawione elementów ozdobnych elewacji --
    ale wiem jak ma wyglądać docelowo i powinno być w porządku po zamontowaniu
    tarasów itd. :P

    Niebawem to wstępnie poprawię, bo istotnie występ dachowy jest za duży.

    > Kurde mam zupelnie inne odczucia - a jaki masz kat nachylenia dachu?

    Z tym będzie problem, ponieważ jest to dach mansardowy, prawie. ;) Taki
    jakiś mieszaniec z dwoma kątami. Wygląda na przedział 30-35 tam gdzie są
    okna połaciowe.

    > Mieszkam 3 lata, poddasze dopiero wykanczam i, uwaga - nie mylem
    > ich ANI RAZU, a nie wygladaja w ogole na brudne :) Mam kat nachylenia
    > 35-36st. Deszcz dokladnie wszystko myje!

    U mnie po umyciu, następnego dnia są brudne -- a jeszcze jak deszcz spadnie
    to w ogóle masakra. :| Z pewnością przyczynia się do tego położenie -- las
    wokoło, droga piaszczysta kurząca. Ale podpatruję jak to wygląda u
    znajomych posadowionych w lepszych warunkach, i też mają problem z
    czystością.

    > Bez markizy i daszku salon bedzie sie w lato przegrzewal. Przemysl to :-)

    Roletami można regulować zaciemnienie -- daszkiem niestety nie.
    W sumie tak dużo tych super słonecznych dni nie mamy w PL.

    --
    Pozdor Myjk