  • Data: 2014-08-31 19:48:16
    Temat: Re: Szklarnia i pompa ciepła
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sun, 31 Aug 2014 06:49:22 -0700 (PDT), Adam

    > Owszem - mozesz pozakladac okiennice zewnetrzne
    > na wszystkie okna

    Można też po prostu zasłonić okna tak, żeby słońce nie waliło prosto do
    domu. Wcale nie musi być ciemno jak w tyłku afroamerykanina jak to wtykasz
    na prawo i lewo. Można tak zaprojektować i usytuować dom, żeby bez
    zasłaniania okien nie miał nadmiernych zysków słonecznych. Wszystko się da
    rozwiązać, trzeba tylko chcieć a przede wszystkim ustalić co się chce mieć.

    > i siedziec pozamykany 24/h w domu
    > - na pewno cos to da, tylko mowimy o zyciu a nie wegetacji :D

    Jeśli zwyczajnie zamknięte drzwi i okna (oraz konieczność ich zamykania po
    użyciu) to dla ciebie życie w zamknięciu... Ustalmy coś, od lat są w oknach
    i drzwiach szyby żeby można było przezeń podziwiać naturę, a otwiera się je
    od zawsze głównie po to, żeby dotlenić, ew. zrobić przeciąg i ocieplić lub
    ochłodzić pomieszczenie, a nie żeby mieć "kontakt z naturą".

    > Dla mnie komfort jest wtedy kiedy nie zmieniajac swoich przyzwyczajen, ani
    > nie ograniczajac sie - mam to co chcialem. Komfortem nie jest dla mnie
    > zamykanie sie w ciemnicy bo to warunek zeby bylo chlodniej :-)

    To musisz zainstalować multisplita i jednostki wewnętrzne w każdym
    pomieszczeniu w którym chcesz mieć komfort. No i oczywiście zapędzić je do
    pracy na dłużej niż niedawno wspominane 4 dni w roku. Wtedy już nie jest
    tak różowo, bo koszt multisplita z jednostkami wew. to min. 6-8 tys. (a do
    ciebie neistety pewnie jeszcze więcej, bo masz ponoć chatę wielką jak
    stodoła), i niemałe koszty utrzymania przy pracy dziennej. :)

    --
    Pozdor
    Myjk