    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 8 Sep 2014 04:20:30 -0700 (PDT)
    <6...@g...com>
    <2...@g...com>
    <f...@g...com>
    <a...@g...com>
    <3...@g...com>
    <4...@g...com>
    Subject: Re: Szklarnia i pompa ciepła
    From: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 września 2014 12:55:34 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
    > No tak bedzie :)
    Tralala;)
    > Ale musialbym dorobic jeszcze dwa dodatkowe kominy.

    Na etapie projektowania dałoby się pewnie tak zrobić ze jeden centralny komin
    wentylacyjny z 4-6 kanałami mógłby starczyć,
    Domy z went mech ludziska budują od lat i jakoś nie spotkałem takiego który by miał 3
    kominy zrobione specjalnie pod wentylacje.
    > Koszt komina i obrobek
    > nad dachem przy koszcie cegly 5 pln / szt to przynajmniej 1-1,5k pln.
    Przy koszcie cegły 10zł/szt do jeszcze lepszy wynik by Tobie wyszedł;)
    > Bez przesady :D
    Oj byli tu tacy co tak pisali na poważnie.
    > Jest podobna inwestycyjnie do *prawidlowo wykonanej* wentylacji grawitacyjnej,
    > a eksploatacyjnie oszczedza troche kasy w stosunku do WG :)
    Widzisz ja w mokrych gaciach nie chodzę, grzyba, pleśni i innych plag przed którymi
    ostrzegasz użytkowników went graf również nie ma u mnie wiec zakąłdam że moja went
    graf jest "prawidłowo wykonana"
    A kilkanaście tys nie kosztowała;)
    > "Ksztaltki wentylacyjne" tzn. co?
    http://www.cerpol.com.pl/gfx/oferta/pustaki-ceramicz
    ne/pustak-wentylacyjny/pustak-wentylacyjny-big.jpg
    >Jakbym robil WG to bym na bank kupil
    > porzadne nawiewniki higrosterowalne, np.:
    > http://allegro.pl/nawiewnik-higrosterowany-akustyczn
    y-z-zamknieciem-i4514628863.html
    > Min. pare sztuk by trzeba kupic :)
    Taa, 3 kominy, parę sztuk nawiewników, paleta klinkieru po 5zł szt. i dolicz jeszcze
    złote kontraktony i czujki abyś mógł nawiewnikami za pomocą swojego plc sterować to
    się do tych kilkunastu tys zbliżysz.

    > Nie no - w zime to ja tez zamykam wszystkie okna i drzwi raczej :-)
    To tak jak ja, ale latem mam trochę inne nawyki i nie zamierzam ich zmieniać. ale
    można przez jakąś śluze do domu włazić i zza fixów oglądac jak dzieciaki się w
    basenie na trawniku pluszczą.

    > Nie - po prostu nie wiem po co w lazience okno :-) 100% lazienek w ktorych
    > bylem i w ktorych byly okna - te byly zasloniete - roletka albo jakas folia
    > matowa na szybie. No to po co? Zeby swiatlo dac? Od tego mam oswietlenie :-)
    Po co w kuchni okno w sumie, a po kiego w salonie, przecież światło w salonie jest a
    żeby na trawke popatrzeć to można wyjść na dwór;)

    > A moze po to zeby lepiej wietrzyc? ;) Od tego mam WM :-)
    A ja mam went graf, komfort na wystarczającym poziomie a ładnych kilka tys
    zaoszczędzone inwestycyjnie i darmowo eksploatacyjnie;)