    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Sztuczne światło a rośliny
    Date: Thu, 3 May 2012 17:25:21 +0000 (UTC)

    Pan Jacek napisał:

    > Punkt 2 by mi odpowiadał, ale nie wiem, czy światło ze świetlówki 18W
    > świecącej pół metra nad roślinami będzie wystarczające?
    >
    > Ma ktoś z Grupowiczów coś poradzi?

    Moc światła słonecznego, to około 1kW na metr kwadratowy powierzchni
    prostopadłej do promieni (dla metra ogródka trzeba to pomnżyć przez
    kosinus kąta deklinacji Słońca). Świetlówka ma sprawność mniejszą od
    stu procent. Oględnie powiem, że dużo mniejszą.

    Jarek

    --
    a światłość w ciemności świeci i ciemność jej nie ogarnęła.