  • Data: 2020-01-07 13:29:54
    Temat: Re: Szukam cegły ;)
    Od: viktorius <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-12-20 o 17:08, Janusz pisze:

    > Uwierz mi jest coś więcej, akurat o stopach sie uczyłem w szkole a potem
    > nawet takie robiłem przy remoncie zabytkowych budynków.
    > Masz rysunki
    > http://static.e-mieszkanie.pl/gallery/3910/0_52b31e6
    e13dd3e183eb7db26d0f304411520c227.jpg

    > te małe pionowe kreski u dołu pomiedzy cegłami to właśnie płaskowniki.
    > Tu je widać
    > http://www.izolacje.com.pl/images/photos/24/2830/__b
    _Ocieplanie-pod%C5%82og-na-gruncie-rys8.jpg

    > tu masz na górnym zdjęciu wersję łukową i ona nie potrzebuje płaskowników
    > http://www.izolacje.com.pl/images/photos/24/2417/__b
    _naprawy-i-wzmocnienia-starych-stropow-rys24-25.jpg

    To ja widzę co powinno byc, ale też wiem co u mnie było. Dom budowany na
    szybko, po wojnie. Front przeszedł 2x, co nie spalono za pierwszym
    razem, to za drugim dopalono do reszty. Lokalsi (ci, którzy przeżyli)
    mieszkali w ziemiankach które były przed wojną spiżarniami. Dom zrobiony
    z czego popadnie, żeby tylko zacząć jakoś zacząć normalnie mieszkać. W
    mojej wersji ciężkiego stropu Kleina nie było płaskowników pomiędzy
    cegłami, tego jestem już pewien. Nie dojdę ze zdjęć z rozbiórki po ile
    było cegieł pomiędzy szynami. Może jak szyny robiące za dwuteowniki były
    gęściej, to jakoś to się trzymało te kilkadziesiąt lat... Za to na tym
    strychu nie było nic ciężkiego, co już pisałem kilka postów wcześniej.

    --
    viktorius