    From: Krzysztof Thomas <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Szyba pękła drugi raz
    Date: Wed, 7 Apr 2010 11:50:29 -0700 (PDT)

    On 7 Kwi, 11:32, bim-bom <j...@g...pl> wrote:
    > Około 7 lat temu w mieszkaniu były wymienione okna na plastikowe, z 2
    > szybami ze specjalnym gazem pośrodku. 2.5 roku temu na oknach
    > zamontowano rolety. 1.5 roku temu pękła wewnętrzna szyba od jednego
    > okna, bez żadnego uderzenia. Rysy były w bardzo dziwnym kształcie. Rok
    > temu szyby w tym oknie zostały wymieniony u szklarza. Kilka dni temu
    > szyba wewnętrzna w tym samy oknie znowu mi pękła... Szklarz powiedział,
    > że pęknięcie szyby nie jest na gwarancji. Nie miał pomysłu, czemu znowu
    > ta sama szyba mogła pęknąć. Czy okno jest źle zrobione i są jakieś
> [...]

    okno zamyka sie luzno czy z oporami? jesli sa jakies opory to w
    trakcie zamykania powstaja naprezenia w ramie ktore przenosza sie na
    szybe. Jesli skrzydlo zamyka sie bez wiekszych oporow to mozliwe jest
    ze pakiet szybowy byl zbyt duzy, zbyt ciasno wpasowany w rame ktora
    pracuje pod wplywem temperatury i napreza szybe ktora w koncu sie
    podda. to tak trochr teorii jesli to nie byl zwykly zbieg okolicznosci
    ze ktos puknal uderzyl itp.

    pzdr
    krzychut
    www.drewnianebudowanie.pl