  • 1. Data: 2010-04-07 09:32:18
    Temat: Szyba pękła drugi raz
    Od: bim-bom <j...@g...pl>

    Około 7 lat temu w mieszkaniu były wymienione okna na plastikowe, z 2
    szybami ze specjalnym gazem pośrodku. 2.5 roku temu na oknach
    zamontowano rolety. 1.5 roku temu pękła wewnętrzna szyba od jednego
    okna, bez żadnego uderzenia. Rysy były w bardzo dziwnym kształcie. Rok
    temu szyby w tym oknie zostały wymieniony u szklarza. Kilka dni temu
    szyba wewnętrzna w tym samy oknie znowu mi pękła... Szklarz powiedział,
    że pęknięcie szyby nie jest na gwarancji. Nie miał pomysłu, czemu znowu
    ta sama szyba mogła pęknąć. Czy okno jest źle zrobione i są jakieś
    naprężenia? Czy może to przez źle zamontowaną roletę?

    Zdjęcie pękniętej szyby:
    http://img251.imageshack.us/img251/3958/23721634.jpg
    Widać, że pęknięcie zaczyna się z prawej strony koło klamki. Ale to
    poprzednie pęknięcie chyba było inne.

  • 2. Data: 2010-04-07 13:21:52
    Temat: Re: Szyba pękła drugi raz
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Wed, 07 Apr 2010 11:32:18 +0200, bim-bom napisał(a):
    > Czy okno jest źle zrobione i są jakieś
    > naprężenia? Czy może to przez źle zamontowaną roletę?
    Tego nikt ci tu nie wywróży nie widząc jaka jest tam sytuacja - jak
    montowana roleta, jak okno wygląda i się zachowuje itp.

    --
    Pooh Homepage: http://www.pooh.priv.pl/
    Może chociaż pościgasz się z innymi? ---------------> http://zwijaj.pl/

  • 3. Data: 2010-04-07 18:50:29
    Od: Krzysztof Thomas <p...@g...com>

    On 7 Kwi, 11:32, bim-bom <j...@g...pl> wrote:
> [...]
    34.jpg
    > Widać, że pęknięcie zaczyna się z prawej strony koło klamki. Ale to

    okno zamyka sie luzno czy z oporami? jesli sa jakies opory to w
    trakcie zamykania powstaja naprezenia w ramie ktore przenosza sie na
    szybe. Jesli skrzydlo zamyka sie bez wiekszych oporow to mozliwe jest
    ze pakiet szybowy byl zbyt duzy, zbyt ciasno wpasowany w rame ktora
    pracuje pod wplywem temperatury i napreza szybe ktora w koncu sie
    podda. to tak trochr teorii jesli to nie byl zwykly zbieg okolicznosci
    ze ktos puknal uderzyl itp.

    pzdr
    krzychut
    www.drewnianebudowanie.pl

  • 4. Data: 2010-04-07 19:39:57
    Od: bim-bom <j...@g...pl>

    W dniu 2010-04-07 15:21, Pooh pisze:
    > Tego nikt ci tu nie wywróży nie widząc jaka jest tam sytuacja - jak
    > montowana roleta, jak okno wygląda i się zachowuje itp.

    Roleta podobna do tej:
    http://allegro.pl/item981272683_roleta_w_kasecie_na_
    wymiar_duzy_wybor_tkanin.html

    Okno wys 100 szer 70, z prawej klamka.
    Otwiera sie tylko poziomo.
    Nie ma zadnych problemow z otwieraniem/zamykaniem.

  • 5. Data: 2010-04-08 01:30:44
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

    > Zdjęcie pękniętej szyby:
    > http://img251.imageshack.us/img251/3958/23721634.jpg
    > Widać, że pęknięcie zaczyna się z prawej strony koło klamki. Ale to
    > poprzednie pęknięcie chyba było inne.

    Na podstawie Twojego opisu i zdjecia stawiam na roznice temperatur i kiepska
    jakosc szkla. Roleta oczywiscie warunki termiczne pogorszyla. Zapewne to okno
    masz od strony poludniowej i jak sloneczko przygrzeje to pomiedzy roleta a
    szyba wewnetrza temperatura moze osiagnac powiedzmy i 70 czy wiecej stopni...
    A szyba zewnetrza jest zimna...
    Do trzech razy sztuka; mozesz zazyczyc sobie szklo "odpuszczone" lub
    hartowane, ono tak latwo nie peka. Z tym, ze nie zamawialbym u szklarza lecz w
    dobrej firmie wykonujacej okna. Oni zamawiaja same szyby zespolona na wymiar w
    jeszcze innej firmie i potem tylko ramy docinaja, je wstawiaja i kase
    zgarniaja. Przedloz problem temperatury i zapewne zamowia Ci je ekstra i
    zrobia z lepszego szkla.
    Pzdr.
    Tornad

  • 6. Data: 2010-04-08 07:20:00
    Od: "Piotrek" <z...@g...pl>

    Moze byc okno kiepskiej jakości i się wypaczyło pod wpływem temperatury.
    Reklamacja okna!

  • 7. Data: 2010-04-08 19:27:27
    Od: Rentier <f...@g...com>

    W dniu 2010-04-07 20:50, Krzysztof Thomas pisze:

> [...]
    > ze pakiet szybowy byl zbyt duzy, zbyt ciasno wpasowany w rame ktora
    > pracuje pod wplywem temperatury i napreza szybe ktora w koncu sie
    Popieram teorię.Sprawdź osadzenie pakietu, czy ma wystarczające luzy i spoczywa na
    podkładkach.
    Nie wierzę w ciepło-zimno.
    R.

  • 8. Data: 2010-04-08 20:53:19
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

    > Popieram teorię.Sprawdź osadzenie pakietu, czy ma wystarczające luzy i
    spoczywa na podkładkach.
    > Nie wierzę w ciepło-zimno.
    > R.

    Tu nie ma w co wierzyc. Fakt, ze jest duzo teorii z jedna najgenialniejsza na
    czele (mam na mysli tow. Einsteina) w ktora nawet powazni naukofcy wierza.
    Tyle, ze ona, ta teoria jest oparta o wymyslone zalozenia, ktore nijak do
    rzeczywistosci nie pasuja.
    Wiec po kolei.
    Gosciu pisze, ze problemy zaczely sie po zalozeniu superspecjal rolet. Piekne
    i zapewne drogie rolety na widok ktorych sasiadki zielenieja z zazdrosci i po
    nocach spac nie moga.
    Rolety te sa bardzo szczelne, nie przepuszczaja swiatla nic, nawet po bokach
    i wisza w bardzo malej odleglosci od szyb. Sa zatem rownie szczelne na
    konwekcje powietrza.
    W takiej malej szczelinie w sloneczny dzien powietrze nagrzewa sie od rolety
    do bardzo wysokiej temperatury.
    Teraz szyby. Okna zepolone tworza dwie szyby sklejone po obwodzie dosc dobrym
    i szczelnym klejem. W koncu ten argon czy co tam pomiedzy te szyby pompuja, ma
    tam siedziec dlugie lata.
    I teraz wyobraz sobie jak to pracuje gdy wewnetrzna szyba ma temperature
    okolo 70 stopni. No to ten argon w srodku musi miec srednio tez powiedzmy z 50
    stopni. I sie rozpreza. Nie liczylem jakie cisnienie powstanie ale nawet jak
    bedzie to 1/10 atmosfery powyzej cisnienia otoczenia to te szyby beda
    obciazone parciem rownym okolo 100 kg/m2. To mniej wiecej tyle jak bys na
    lezaca i podparta po obwodzie szybe nasypal 5 cm warstwe piasku. W nocy beda
    odpoczywac a w sloneczny dzien znowu to samo. W koncu to szklo, jak kazdy
    material sie zmeczy i normalnie peknie; w rozne esy floresy, nie
    prostoliniowo. A takie wlasnie pekniecia widac na fotografii.
    Gdyby te pekniecia powstawaly od punktowych naprezen czy zwichrowan okna,
    one mialyby przebieg prostoliniowy zaczynajacy sie od punktu nawiekszego
    ugiecia.
    Tak to kombinuje/uzasadniam. Byc moze sie myle ale wszystko na to wskazuje,
    ze moja teoria kupy sie trzyma.
    Odpowiadajac Pytajnikowi za wczesnie nacisnalem wyslij. A mialem jeszcze
    dopisac co by w tej rolecie u samej gory jakims szewskim dziurkaczem wybil
    rzadek malych otworkow wentylacyjnych. Te otworki umozliwia odplyw goracego
    powietrza z przestrzeni pomiedzy szyba a ta roleto i wtedy ta szyba nie bedzie
    jak ta rura wiecej pekac.
    Pzdr.
    Tornad