  • Data: 2010-11-19 06:07:58
    Temat: Re: Szybkowar Berghoff Swift
    Od: jw <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mirek wrote:

    > Użytkownik "Jarek" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem co się dzieje w twoim szybkowarze, ale lekkie wydobywanie się
    > pary z zaworu w trakcie gotowania jest zjawiskiem jak najbardziej
    > normalnym i świadczy o tym, że temperatura i ciśnienie wewnątrz jest
    > optymalne. Przynajmniej tak jest w instrukcji mojego szybkowaru. Jeśli nie
    > ma ''lekkiego syczenia na zaworze' to temperatura wewnątrz jest za niska.

    Tylko że do tej pory tego zjawiska nie obserwowałem (a nawet jeśli, to nie w
    takim stopniu), a na wszelkie anomialie stałem się wyczulony od czasu
    pojawiania się tego trzasku. To jest naprawdę głośny huk. Myślałem, że może
    szybkowar niedomknięty się tak domyka pod wpływem ciśnienia, ale
    sprawdzałem - jest dobrze domknięty. Brałem pod uwagę wodę, która gdzieś
    się dostaje i z impetem uchodzi zamieniona w parę, ale ten trzask zawsze
    następuje zaraz po podniesieniu się zaworu.

    Pozdrawiam.
    --
    Jarek