    From: "Misiek" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: TV 26
    Date: Thu, 22 Jul 2010 10:45:19 +0200

    Użytkownik "Przesmiewca" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:ii9d469lpeld7u8f11u3g4hhtupsu2cd9n@4ax.com...

    > AFAIK nie ma nigdzie, nie tylko w Polsce.
    > Ty mowisz o 1080i.

    Nie, mowie o 1920 x 1080 FullHD

    Jaką rozdzielczość ma telewizor?
    Telewizory standardowe wyświetlają obraz
    o rozdzielczości 720 x 576 pikseli, czyli po 720 pikseli w 576
    liniach.

    Telewizory High Definition oferują wyższą rozdzielczość: od dwukrotnie
    wyższej (1280 x 720)
    w podstawowych modelach do nawet pięciokrotnie wyższej (1920 x 1080) w
    modelach najbardziej zaawansowanych.

    Więcej pikseli to wyższa rozdzielczość i bardziej szczegółowy obraz.

    Ale co jeszcze sprawia, że jakość obrazu HD jest tak zadziwiająca?

    Jest to różnica pomiędzy sygnałem progresywnym i sygnałem z
    przeplotem. A mówiąc prościej, sposób w jaki obraz jest kodowany i
    wyświetlany na ekranie.

    Przeplot: linie obrazu są wyświetlane naprzemiennie
    Jak to działa?
    W przypadku przeplotu ekran jest zapełniany
    w dwóch etapach: najpierw pojawiają się nieparzyste linie obrazu, a
    następnie linie parzyste.

    Pomimo że dzieje się to tak szybko, że ludzkie oko nie jest w stanie
    tego zarejestrować, można czasami zaobserwować na ekranie efekt "migotania".

    Sygnał progresywny wykorzystuje bardziej zaawansowaną technikę - cały
    ekran jest zapełniany obrazem w jednej chwili, przez co wszystkie szczegóły
    są wyświetlane jednocześnie.

    Najbardziej popularne formaty HD to 720p, 1080i oraz 1080p. Liczby te
    opisują używaną rozdzielczość i format obrazu
    ("i" oznacza sygnał z przeplotem, a "p" sygnał progresywny). Format
    1080p jest najbardziej zaawansowany spośród formatów High Definition.

    HD ready oznacza, że telewizor posiada minimalną liczbę 720
    linii do wyświetlania obrazu High Definition.

    Może wyświetlać obraz HD w formatach 720p i 1080i, akceptuje też
    1080p.

    Choć nie jest to pełna rozdzielczość Full HD, jednak format ten
    pozwala cieszyć się wspaniałą jakością filmów z płyt Blu-ray DiscT, DVD o
    zwiększonej rozdzielczości oraz grami na konsolę PLAYSTATIONR3.

    Telewizor z tym logo musi posiadać panoramiczny ekran, moduł
    analogowy oraz złącze HDMIT lub DVI.

    Format HD ready 1080p, zwany także "Full HD",
    to nasza przyszłość. Telewizory z tym znakiem spełniają
    minimalne wymagania rozdzielczości formatu HD ready, dodatkowo oferując
    rozdzielczość 1920 x 1080 pikseli.

    Wyświetlają obrazy w formacie 1080i i 1080p, co oznacza, że
    można zdecydować się na telewizor
    z większym ekranem (nawet jeżeli pomieszczenie,
    w którym stoi, nie jest zbyt duże).

    Obraz z większą ilością szczegółów można oglądać z mniejszej
    odległości - przy czym nie widać pojedynczych pikseli.

    A co najważniejsze, logo HD ready 1080p gwarantuje, że urządzenie
    wyświetla obraz z częstotliwością 24 Hz
    (24 klatki na sekundę), jak również 50 Hz i 60 Hz (np. płyty DVD).

    HDTV spełnia najważniejszy wymóg formatu HD ready - cyfrowy tuner,
    w który wyposażony jest telewizor. Dzięki niemu można jednocześnie odbierać
    i wyświetlać obraz HD, bez konieczności podłączania dodatkowego
    tunera.

    Format HDTV 1080p jest identyczny z HDTV,
    z tą różnicą, że może wyświetlać obraz w rozdzielczości 1920 x
    1080, jak również obraz 24p (np. filmy na płytach Blu-ray DiscT).

    Sony Gold Full HD- wszystkie produkty z tym znakiem posiadają
    ekrany z rozdzielczością 1080 linii poziomych i 1920 linii pionowych
    wyświetlanego obrazu.

    Dzięki temu do telewizora można podłączyć kamerę HandycamR,
    aparat Cyber-shot, odtwarzacz płyt
    Blu-ray DiscT lub konsolę PS3 i uzyskać zestaw
    Full HD,a wyświetlany obraz jest gładszy i bardziej szczegółowy.