  • Data: 2022-02-03 08:24:43
    Temat: Re: Tablica rozdzielnia do garażu
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 02-02-2022 o 16:03, Uzytkownik pisze:

    > W jaki sposób są przygotowane,

    Okablowanie garażu jest na linkach 3*2,5mm.
    Różnica taka, ze na razie jest używana jedna faza w przewodzie.

    Wystarczy wymienić jedno gniazdo, bo jest podprowadzone w miejsce docelowe.
    Różnicówka też jest dla 3 faz, w rozdzielnicy wystarczy dołożyć
    bezpiecznik i uziemienie, jak dojdzie 3 fazowe osobne jej zasilanie.

    > Gdybyś miał doprowadzone 3 fazy do garażu to nie miałbyś żadnej "kłótni"
    > pomiędzy gniazdkami.

    Wiadomo.
    Ale do tego potrzebna jest duża inwestycja i nie wiem czy gra warta
    świeczki.

    > Poza tym jeżeli nie masz potrzeby szybkiego ładowania to po kiego Ci
    > 22kW do garażu? Nie wystarczy Ci ładowarka 3-fazowa np. 9 czy 11kW?

    Przecież piszę, na razie wystarczy mi nawet 1 fazowa.
    A główne auto ma ładowarkę właśnie 11kW, więc i tak nie miałem zamiaru
    kupować większego evse/wallboxa.

    Rozbudowa miała być na przyszłość.
    Nie wiadomo jakie moce będą potrzebne za 10 lat.

    Ale wtedy wystarczy wymienić 5 m kabla dla dużej siły.

    > Jeżeli masz doprowadzone zasilanie do domu kablem 4 x 10mm2 (obecny
    > standard)

    Gdyby miał, to by nie było tematu.
    Ale kable są dużo cieńsze, między 4 a 7 mmm.
    Nie warto już tego ciągnąć dalej....

    > Jeżeli poprowadzisz oddzielny kabel w ziemi od przyłącza do garażu,
    > wtedy bezwzględnie musisz zrobić w garażu uziemienie

    Jasne.
    To już wcześniej ustaliliśmy i nic się nie zmienia.

    > W garażu robisz tablicę z zabezpieczeniami 3-fazowymi i 1-fazowymi.

    Dokładnie tak jest już teraz, pomijając jedno brakujące zabezpieczenie.