eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieTani prąd w domu do 2000 kWh. Koniec taniej jazdy autem na prąd › Re: Tani prąd w domu do 2000 kWh. Koniec taniej jazdy autem na prąd
  • Data: 2022-09-18 22:26:20
    Temat: Re: Tani prąd w domu do 2000 kWh. Koniec taniej jazdy autem na prąd
    Od: a a <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Sunday, 18 September 2022 at 22:08:26 UTC+2, Kris wrote:

    > Co do kotła " dobrej klasy"
    > W okolicach 1995 bodajże roku ja z ojcem wyspawialiśmy kocioł tzw dolnego spalania.

    > Jako że tartak jest ok 500 m od tamtego domu to przez kilkanaście lat paliliśmy w
    tym kotle trocinami które praktycznie darmo dostawaliśmy z tartaku.
    > Odkąd kronospany itp zaczęły trociny z tartaków skupować aby robić z nich płyty
    meblowr to juz nie można było trocin uzyskać więc w kolejnych latach paliliśmy
    drewnem.
    > Ze 4 przyczepy na sezon schodziły jak suche bylo
    > W 2017-2020 jeśli mnie pamięć nie myli już węgiel(orzech) kupowałem.
    > Poniżej 1000zł/tona wtedy.
    > Na sezon schodziło 2,5-3tony.
    > Kocioł naszej produkcji zaczął przeciekać jakoś w 2019-2020 i wtedy wymieniony
    został na kocioł na ekogroszek.

    > I o ile w naszej produkcji kotle węgla(orzecha)starczyło ok 2,5-3 tony na sezon to
    ekogroszku w nowoczesnym kotle 5 klasy ok 4 tony zaczęlo schodzić.
    > Takie to te ekologiczne V klasy kotly.
    ekofake groszek to był fake aby nie likwidować kopalń calkowicie
    o sprzedać wungiel jako ekologiczny

    Jedyna zaleta to podajnik, a koszty to granulowanie wungla

    Palenisko w kotlach z podajnikiem n ie akumuluje ciepła i dlatego jest wadliwe.

    Najwydajniejszy jest piec kaflowy, z pętlą obiegu spalin lub podwójna pętlą, gdyż
    cieplo jest akumulowane przez cegly, szamot, kafle i cieplo się trzyma cała noc.

    Aby piec na groszek uzyskal wyższą sprawnośc to należy palenisko obudowac żeliwem,
    aby ciepło było akumulowane wewnątrz pieca a nie uciekalo w komin.

    Do każdego pieca kaflowego wystarczyło dodac n admucch powietrza i czujnik
    temperatury
    a na dachu doinsstalowac do komina elektrofiltr wysokiego napięcia

    I mamy ekologiczny piec kaflowy za frico, bo przeróbka to koszt 1000 zł
    i spalanie jest czyste, bezdymowe, bezsmogowe