  • Data: 2011-01-31 16:05:48
    Temat: Re: Tani węgiel? To już mit
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

    news:ii6i3m$ice$1@news.onet.pl...

    > I jeszcze dodam coś, co Cię może zainteresuje...
    > Moje wyliczenia na 0,67 kWh/m2/dobę były niedokładne, bo nie odliczyłem
    > podgrzewania wody, a tej u mnie idzie sporo.

    Ja też nie odliczyłem wody. Jako koszt ogrzewania podałem CAŁKOWITE zużycie
    miesięczne w II taryfie. W tym jest też używanych w II taryfie pralki,
    suszarki, zamrażarek, lodówek, oświetlenia, podgrzewania wody w kurniku,
    odwilżaczy w piwnicy, komputerów itp i ogrzewania wody.

    Do obliczenia metrażu użyłem tylko pomieszczenia zamieszkane z termostatami.
    Tymczasem w piwnicy jest temperatura 8-12 stopni. Jeszcze większa jest w
    innych nieogrzewanych pomieszczeniach.

    > Kominów nie będę musiał remontować, bo zostały zbudowane pod właśnie
    > węgiel i nie ulegną żadnej degradacji, a koszty instalacji... no cóż...
    > jak się nowy dom buduje, to zawsze jakąś instalację trzeba założyć...

    Moje kominy też są budowane pod węgiel. Kiedy je budowano też miały nie
    ulegać degradacji...

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/