  • 1. Data: 2011-01-28 08:49:40
    Temat: Tani węgiel? To już mit
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Czy przy takiej cenie rzeczywiscie koszty ogrzewania weglem beda
    porownywalne do innych mediow?

    tonę<<http://www.rp.pl/artykul/309904,601161.html

    KADAR

  • 2. Data: 2011-01-28 08:56:21
    Temat: Re: Tani węgiel? To już mit
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Niech drożeje. Za paręnaście lat opłaci się stawiać solary do ogrzewania.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 3. Data: 2011-01-28 08:59:30
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    Czy przy takiej cenie rzeczywiscie koszty ogrzewania weglem beda
    porownywalne do innych mediow?

    tonę<<http://www.rp.pl/artykul/309904,601161.html

    Przyroda nie lubi prózni. Jak na składach wystawia cene 1000zł za tonę
    polskiego wegla to pojawi się czeski, ukraiński i bóg wie skąd jeszcze w
    niższych cenach
    Ale fakt że nawet przy dzisiejszycgh cenach węgla( u nas widzę groszek
    poniżej 700zł tona, orzech po ok 800zł) palenie weglem jest mało oplacalne.
    5 ton wegla na sezon to jest 4000zł czyli dosyc sporo.

    Krzysiek

  • 4. Data: 2011-01-28 09:35:16
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]
    > poniżej 700zł tona, orzech po ok 800zł) palenie weglem jest mało
    > oplacalne. 5 ton wegla na sezon to jest 4000zł czyli dosyc sporo.

    Przy tej cenie prąd wychodzi taniej.

  • 5. Data: 2011-01-28 09:48:46
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    Za ogólne stwierdzenie.
    Zalezy jak ocieplony dom, jak powierzchnia itp.

    Krzysiek

  • 6. Data: 2011-01-28 10:20:32
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości
    >
    > Za ogólne stwierdzenie.
    > Zalezy jak ocieplony dom, jak powierzchnia itp.

    a co ma wspólnego z tym ocieplenie? Werbinski ocenił parametr cena/kWh. I
    zdaje sie ze ma racje.

    b.

  • 7. Data: 2011-01-28 10:46:31
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Ktoś tu w łańcuszku od kopalni do odbiorcy chyba przesadził, albo
    pismacy coś mieszają.
    cennik miałów:
    http://www.kwsa.pl/323,,sortymenty_mialowe-odbior_sa
    mochodowy.html
    cennik węgla grubego:
    http://www.kwsa.pl/327,,grube_srednie_paliwa_kwalifi
    kowane.html
    Jacek

  • 8. Data: 2011-01-28 10:54:49
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@g...com> napisał w wiadomości
    > Ktoś tu w łańcuszku od kopalni do odbiorcy chyba przesadził, albo pismacy
> [...]

    Zarabia cały sznurek pośredników. Nas interesuje cena węgla u nas na
    podwórku - czyli najblizszy punkt sprzedaży+transport. Nawet 100% narzutu w
    stosunku do cen kopalni nie ma :-)

    b.

  • 9. Data: 2011-01-28 11:11:20
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > a co ma wspólnego z tym ocieplenie? Werbinski ocenił parametr cena/kWh. I
    > zdaje sie ze ma racje.

    Być może Teoretycznie można to policzyc uwzględniając sprawność, jednak to
    tylko teoria będzie . Ja widze ze ludziska 4-5 ton wegla na zime kupują to
    jest koszt 3000-4000zł. Prądem w tej cenie pewnie by sie nie zmiescili
    uwzględniając koszt przystosowania instalacji i nwestycji w grzejniki itp.
    4000zł w I taryfie to jest koszt grzania przez 200dni w roku 8 godzin
    dziennie moca 5kWh

    Ale dla nowo budowanych domów prąd jest wart przemyśłenia.

    Krzysiek

  • 10. Data: 2011-01-28 11:24:12
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.01.2011 12:11, Kris pisze:

    > 4000zł w I taryfie to jest koszt grzania przez 200dni w roku 8 godzin
    > dziennie moca 5kWh

    Jednostki uzgodnij...