eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieTaras nad pokojem mieszkalnym - ile cm izolacji cieplnej ? › Re: Taras nad pokojem mieszkalnym - 18 cm izolacji cieplnej ?
    From: "kiki" <k...@k...net>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Taras nad pokojem mieszkalnym - 18 cm izolacji cieplnej ?
    Date: Fri, 28 May 2010 14:47:26 +0200

    "ąćęłńóśźż" <a...@i...pl> wrote in message
    news:hto5cg$dks$1@news.net.icm.edu.pl...
    > Wg projektu jest 18 cm styropianu EPS 100 038, ułożonego na klinach ze
    > spadkiem 2%.
    >
    > Wątpię, czy ten styropian jest klejony do konstrukcji betonowej, raczej po
    > prostu dociążony warstwą izolacji wodochronnej z
    > dwuwarstowej papy na włókninie, warstwą poślizgową z folii PE, wylewką 4
    > cm i na to gresem 0,8 cm.

    Ja ci coś powiem. Jak beton jest bez spadku albo ma spadek ujemny i ty
    chcesz nardownić krzywizną styropianu czy posadzki to jesteś w wielkim
    błędzie, że będzie dobrze.
    Ja tak prułem taras rok temu :-)
    Później najpierw zrobiłem spadek na samym betonie klejem do glazury
    elastycznym, później dałem na to Superflex 10 (Papa nakłądana pacą) z
    wtopioną siatką. Później sprawdziłem czy woda spływa swobodnie.
    Później wziąłem jeszcze 3 beczki superflex 10 i przykleiłem styropian "na
    grzenień". Zapianowałem spoiny dalej 2 warstwy folii budowlanej żeby wylewka
    miała poślizg żeby termicznie nie urwała styropianu. Jedna folia na
    styropianie po prostu ma tarcie z nim, a druga ma tarcie z wylewką ale
    miedzy soba nie mają.
    I dopiero na to wylewkę posadzkarską miksokretem.
    Na to Superflex D1 wodorozcieńczalna folia w płynie w postaci worków do
    których wlewa się wode i miesza.

    Zrobisz inaczej :-)...... remont za rok :-)