    From: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Temat spółki wodne
    Date: Tue, 23 Feb 2016 21:01:23 +0100

    > "Obowiązek ponoszenia świadczeń na rzecz spółki wodnej, ustalony w statucie, może
    również obciążać osoby fizyczne, które nie są członkami spółki wodnej, jeżeli odnoszą
    one korzyści z urządzeń spółki lub przyczyniają się do zanieczyszczenia wody, dla
    której ochrony spółka została utworzona. Wysokość i rodzaj tych świadczeń ustala, w
    drodze decyzji, starosta (art. 171)."

    > jesli nie jestes, za przeproszeniem, członkiem, to nie pismo ze spółek a decyzja
    starosty musi być.

    No właśnie nie wiem...
    Kupiłem ziemię, z nią rozpoczętą inwestycję, być może poprzedni
    właściciel był członkiem (zarzeka się że nie, ale może nieświadomie
    jednak był). Pytanie, czy to członkostwo przechodzi przy
    sprzedaży/zakupie dalej automatycznie. Sprawdzę zapisy w księdze i
    akcie, ale mogę to zrobić w firmie, a leżę sobie grzecznie w uziu i
    zarażam dookoła :(

    Tak czy siak, spółki nie mają u mnie kompletnie nic, co mogły by
    remontować/konserwować. W pobliskim rowie jest od lat śmietnisko... tak
    to działa na moim terenie. Na długości działki sąsiad swoją część rowu
    samodzielnie posprzątał, bo mu wstyd było jak się wybudowałem, dalej nic
    nie jest zrobione. Dlatego mam wrażenie, że to koleje darmozjady.

    Najchętniej - niech się odwalą, ja od nich nic nie chcę, niech oni
    zrobią to samo, tylko czy tak mogę, oto jest pytanie.

    Miłego.
    Irek.N.