  • Data: 2012-04-20 22:08:34
    Temat: Re: Trzonek do siekiery
    Od: "Marex" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maciek <d...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Sam masz zaburzenia, skoro nie widzisz najbardziej oczywistej przyczyny -
    > gownianej jakosci trzonka.

    Spokojnie panowie, Też mialem problem ze znalezieniem dobrego trzonka
    do 2 kg siekiery rozłupującej ( nasz krajowy Romanik) Siekiera całkiem
    całkiem, ale w końcu nawet uzbrojony trzonek pekł na zamarznietej kłodzie
    brzozy.Przewertowalem trzonki w Castoramach i LM - rzeczywiscie sami
    sprzedawcy potwierdzili, że kiepskie dostają. Najlepszy byłby hikory albo
    jesion( świetnie tłumi drgania orzech włoski!) i w końcu dostałem trzonek z
    jesionu w małym sklepie GS-wskim. A propos trzonków, to powinny być chociaż
    raz na dwa tygodnie moczone przez kilkanaście godzin . Muszą mieć swoją
    wilgotność- nie powinny wysychać.
    Też w końcu dosięgłem Fiskarsa X27 .Przy brzozie o zawiłych słojach wcale
    nie tak różowa siekiera, łatwo ostrze odbija. Łatwo łupie tylko klocki o
    prostych równych słojach typu dąb, buczynę.
    W końcu się przecież narąbałem... http://www.youtube.com/watch?
    v=0KXzyVtXgMA&context=C4b9abd8ADvjVQa1PpcFPk_w6MRe3P
    _YVuSTtKvizMaNqPI9U4-pw=