eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieTsunami cenowe nadciaga - z dedykacją dla Ergiego, zwolennika ustawy śmieciowej › Re: Tsunami cenowe nadciaga - z dedykacją dla Ergiego, zwolennika ustawy śmieciowej
  • Data: 2013-03-20 14:49:28
    Temat: Re: Tsunami cenowe nadciaga - z dedykacją dla Ergiego, zwolennika ustawy śmieciowej
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:ee537b1b-c22b-42bb-b544-ff45236f95f5@go
    oglegroups.com...

    > 9 oszczednosci to tu chyba najmniejszy problem.
    > Zresztą przed chwilą mówili że parlament nie zakaceptował tego pomysłu.
    > Ale ta decyzja rodzi poważniejsze skutki- przed chwila słuchałem że banki
    > aktualnie na Cyprze zakniete otworzą moze za tydzień.
    > Niełatwo się domyśleć co się będzie przed okienkami kasowymi wtedy działo.

    Oczywiście będzie run. Dalej są dwie możliwości:
    1. Banki plajtują a fundusz gwarancyjny wypłaca kwoty gwarantowane -> ci
    którzy mieli więcej (głównie Rosjanie) tracą sporo kasy - podobnie zrobiła
    np. Islandia gdzie stratni byli Anglicy którzy tam trzymali swoje
    oszczędności chowane przed angielskim fiskusem.
    2. Rosja wykupuje banki ratując swoich klientów -> Wszyscy odzyskują swoje
    lokaty.

    > Ludzie pewnie już stracili zaufanie do systemu bankowego tam na pewno a
    > pozostałej części UE to zaufanie mocno nadszarpniete zostało.
    > Jak Maniek pisze jeśli ktoś ma oszczedności to trzymanie ich w bankach
    > UIEmoże być średnim pomysłem.

    Kto i po co trzyma w banku więcej niż wynoszą bankowe gwarancje? Jak ktoś ma
    wolną gotówkę to może kupić akcje, obligacje, kruszec, ziemię itd. Trzymanie
    gotówki w banku nigdy nie było i nie będzie dobrym pomysłem.

    Pozdrawiam
    Ergie