    Date: Sat, 27 Dec 2014 23:13:26 +0100
    From: FEniks <x...@p...fm>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Tulipany

    > No i mamy odpowiedź na pytanie zasadnicze. Takim miejscem może być
    > Wrocław. Albo Praga. Wielkanoc bywa właśnie na przełomie marca
    > i kwietnia, lub nawet później. Przyznam, że nie pamiętam dobrze
    > kiedy u mnie kwitną tulipany, ale wspomniany maj zdawał mi się
    > terminem późnym, kiedy to tulipany mogą być już w mocnym rozkwicie,
    > lub wręcz przekwitać mogą.

    Ja też dokładnie nie pamiętam, ale szybko. I w zależności od tego, gdzie
    są posadzone, tzn. czy na nasłonecznionym miejscu, czy bardziej
    zacienionym. Te przed domem, na najbardziej u mnie nasłonecznionym, na
    pewno zdążają na Wielkanoc. Jakieś niedobitki schowane w cieniu tuj
    kwitną może i na początku maja.
    Na początku maja pełną gębą kwitną różaneczniki. Jeśli nocny przymrozek
    się zdarzy, to ścina kwiaty.

    Ewa