  • Data: 2014-12-27 23:03:01
    Temat: Re: Tulipany
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pani Ewa napisała:

    > Myślę, że sobie poradzą. W zeszłym roku zima tak długo przychodziła,
    > tzn. w styczniu była temperaturowa wiosna, że i tulipany zaczęły u mnie
    > kiełkować, tyle że z ziemi. Też bałam się, że jak mróz w końcu chwyci,
    > to przepadną, ale one w takim stanie półhibernacji przetrwały aż do
    > wiosny właściwej i zakwitły jak zwykle u nas, na przełomie marca
    > i kwietnia.

    No i mamy odpowiedź na pytanie zasadnicze. Takim miejscem może być
    Wrocław. Albo Praga. Wielkanoc bywa właśnie na przełomie marca
    i kwietnia, lub nawet później. Przyznam, że nie pamiętam dobrze
    kiedy u mnie kwitną tulipany, ale wspomniany maj zdawał mi się
    terminem późnym, kiedy to tulipany mogą być już w mocnym rozkwicie,
    lub wręcz przekwitać mogą.

    Jarek

    --
    Gdyby tylko takie wiosny były w kraju