    From: Rafal <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Tymczasowe podłączenie "siły"
    Date: Thu, 01 Oct 2009 10:31:51 +0200

    m_kola pisze:
    > Na czas budowy korzystam z prądu u sąsiadów. Pojawiła się potrzeba
    > podłączenia do siły. Sąsiedzi mają siłę doprowadzoną do licznika ale
    > nie mają wyprowadzonej dalej.
    > Jak to podłączyć? Myślałem o czymś wkręcanym w bezpiecznik i do tego
    > kable idące do gniazda. Mam na myśli taką przelotkę jak jest np.
    > wkręcana w miejsce żarówki tak żeby można było użyć i żarówki i
    > gniazdka.
    > Macie jakiś pomysł jak to podłączyć bez demolowania ściany i żeby
    > można było szybko zdemontować?

    A te bezpieczniki są zamurowane?

    Napisz jeszcze jakie są bezpieczniki i czy jest różnicówka.

    Ale generalnie kawałek kabla z gniazdem siłowym na końcu i przykręcasz
    to pod styki bezpiecznika _ZA_ licznikiem i bezpiecznikami, musi być do
    tego dostęp bez demolowania ściany.
    Oczywiście na czas przykręcania tych przewodów wyłączasz te bezpieczniki.

    Za chwilę zacznie się dyskusja żebyś wezwał elektryka itp, nie dajmy się
    zwariować, jak zrobisz to starannie i z głową to będzie OK.
    Przewód przynajmniej 2,5mm^2

    Pozdrawiam
    Rafał