  • 1. Data: 2009-10-01 07:47:30
    Temat: Tymczasowe podłączenie "siły"
    Od: m_kola <m...@g...com>

    Na czas budowy korzystam z prądu u sąsiadów. Pojawiła się potrzeba
    podłączenia do siły. Sąsiedzi mają siłę doprowadzoną do licznika ale
    nie mają wyprowadzonej dalej.
    Jak to podłączyć? Myślałem o czymś wkręcanym w bezpiecznik i do tego
    kable idące do gniazda. Mam na myśli taką przelotkę jak jest np.
    wkręcana w miejsce żarówki tak żeby można było użyć i żarówki i
    gniazdka.
    Macie jakiś pomysł jak to podłączyć bez demolowania ściany i żeby
    można było szybko zdemontować?

  • 2. Data: 2009-10-01 08:31:51
    Temat: Re: Tymczasowe podłączenie "siły"
    Od: Rafal <r...@o...pl>

    m_kola pisze:
> [...]
    > gniazdka.
    > Macie jakiś pomysł jak to podłączyć bez demolowania ściany i żeby

    A te bezpieczniki są zamurowane?

    Napisz jeszcze jakie są bezpieczniki i czy jest różnicówka.

    Ale generalnie kawałek kabla z gniazdem siłowym na końcu i przykręcasz
    to pod styki bezpiecznika _ZA_ licznikiem i bezpiecznikami, musi być do
    tego dostęp bez demolowania ściany.
    Oczywiście na czas przykręcania tych przewodów wyłączasz te bezpieczniki.

    Za chwilę zacznie się dyskusja żebyś wezwał elektryka itp, nie dajmy się
    zwariować, jak zrobisz to starannie i z głową to będzie OK.
    Przewód przynajmniej 2,5mm^2

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 3. Data: 2009-10-01 08:43:26
    Od: m_kola <m...@g...com>

    On 1 Paź, 10:31, Rafal <r...@o...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Za chwilę zacznie się dyskusja żebyś wezwał elektryka itp, nie dajmy się
    > zwariować, jak zrobisz to starannie i z głową to będzie OK.

    Nie ma żadnych różnicówek itp. Na ścianie wisi cały odkryty stary
    licznik tarczowy i pod nim bezpośrednio bezpieczniki. Trochę kiedyś im
    przerabiałem tą instalację ale wtedy nie potrzebowali siły. Teraz też
    nie ale ja potrzebuję;)
    Wiem, że można to podłączyć do licznika, myślałem o jakimś rozwiązaniu
    umożliwiającym szybki demontaż po zakończeniu roboty danego dnia i
    montaż na dzień następny.

  • 4. Data: 2009-10-01 16:30:44
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "m_kola" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    k.googlegroups.com...
    > Wiem, że można to podłączyć do licznika, myślałem o jakimś rozwiązaniu
    > umożliwiającym szybki demontaż po zakończeniu roboty danego dnia i
    > montaż na dzień następny.

    To zamontuj gniazdo siłowe

  • 5. Data: 2009-10-01 18:05:40
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    m_kola <m...@g...com> wrote:

> [...]
    > rozwiązaniu
    > umożliwiającym szybki demontaż po zakończeniu roboty danego dnia i

    Jeśli to klasyczne wkręcane bezpieczniki topikowe, jesli _na_pewno_
    wiesz, co robisz i osoby kręcące się potem koło tej tablicy tez nie
    będą tam za nic ciągnąć i grzebać bez potrzeby, to stary "zbójecki"
    sposób wykonania takiego prowizorycznego podłączenia wygląda
    następująco:
    - wywalamy szkiełka z główek bezpieczników
    - przez otwór w główce (ten przez który widać "oczko" wkładki)
    przekładamy odizolowany koniec przewodu, układając go jak
    najbardziej pod katem
    - główkę wraz z wkładką (dociskajacą do wnętrza główki ten koniec
    przewodu) normalnie wkręcamy na miejsce

    W ten sposób mamy prowizorycznie, a pewnie podłączony przewód, jest
    on podłączony za bezpiecznikiem, a więc przez niego chroniony.
    Zostaje do podłączenia przewd PEN, tu już niestety musisz znaleźć na
    tej tablicy stosowny zacisk.

    J.

  • 6. Data: 2009-10-01 18:58:17
    Od: m_kola <m...@g...com>

    On 1 Paź, 20:05, "Jarek P." <jarek[kropka]p...@gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > on podłączony za bezpiecznikiem, a więc przez niego chroniony.
    > Zostaje do podłączenia przewd PEN, tu już niestety musisz znaleźć na

    Dzięki wszystkim za odzew. Sytuacja okazała się prostsza niż myślałem.
    Kabel od tablicy bezpiecznikowej był wyprowadzony tyle, że do garażu.
    Tam też wystarczyło założyć gniazdo i po sprawie.
    Ja zawsze zaczynam od kombinowania a dopiero później oceniam sytuację.
    Taka moja wada fabryczna;)