  • Data: 2009-05-22 19:43:46
    Temat: Re: Tynki gipsowe czy cementowe?
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Baloo pisze:
    > Witam
    >
    > mam dylemat - jakie tynki na ściany wewnętrzne domku - gipsowe czy
    > cementowe?
    > Wykonawca twierdzi, że mu wszystko jedno, jakie będzie kładł, ale jego
    > zdaniem lepsze cementowe, bo "oddychają", a gipsowe są bardziej ścisłe,
    > mniej przepuszczające wilgoć i powietrze. Z kolei w sieci znalazłem
    > info, że cementowe to raczej na ściany zewnętrzne.

    To ja napiszę jako użytkownik tynków gipsowych - 4 lata.

    a) na razie nie świecimy, więc te opowiadania o promieniowaniu to raczej
    brednie pseudoekologiczne (pewnie inaczej toby nie dostali dopuszczenia
    do obrotu, a jak się zapoznasz z metodą powstawania gipsu z instlacji
    odsiarczającej to się zorientujesz, że nijakiego promieniowania w tym
    nie ma) - btw 90% gipsu w Polsce pochodzi albo z Jaworzna, albo z
    Bełchatowa - zerknij gdzie jest fabryka Knaufa.
    b) tynk gipsowy ładnie wygląda na ścianie, tj jak dobrze położóny to od
    razu malujesz, ja tak mam i jest OK.
    c) wilgoć pije jak smok, widać to zwłaszcza w kuchni
    d) dzieci demolują go w sposób zatrważający, tj ilość dziur od krzeseł i
    innych mebli tudzież uderzenia autami, pies itp masakra

    Ze względu na d) drugi raz robiłbym cementowe.

    Pozdrawiam
    Igus'